Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google - det nya Evil empire efter Microsoft

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste just detta o jag rekomenderar alla med en Gmail adress att läsa det. Tydligen lanserar Google en ny "fantastisk" funktion som gör det möjligt för vem som helst att maila vem som helst med en Gmailadress även om de inte känner till den exakta adressen. Kopplingen är Google+

http://www.tuaw.com/2014/01/09/googles-latest...

Läs också kommentaren under som instruerar hur man gör för att stänga av funktionen som är påslagen automatiskt

Senast redigerat 2014-01-10 09:22

Och inställningen för detta finns alltså i Settings i Gmail.

"Who can email you via your Google+ profile"
Den är inställd på "Anyone on Google+".
Kan ändras till "No one", vilket jag har gjort nu.

Förstår inte riktigt det stora farliga i detta, man kan skicka epost till någon som använder en tjänst?

Då finns det värre saker därute, hitta.se / Ratsit osv..

Ursprungligen av keptang:

Förstår inte riktigt det stora farliga i detta...

Nej, kanske inte så farligt, men det lär ju leda till en hel del spam.

Nä "farligt" är det nog inte men om man vill undvika spam så bör man korra inställningarna. Enda skälet tillatt jag skaffade ett Gmailkonto var att jag fick för mig att det var enda sättet på vilket jag kunde ha ett Youtube-konto i vilket jag prenumererar på diverse strömmar. Jag använder andra mailkonton för e-post

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-01-11 05:30
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och inställningen för detta finns alltså i Settings i Gmail.

"Who can email you via your Google+ profile"
Den är inställd på "Anyone on Google+".
Kan ändras till "No one", vilket jag har gjort nu.

Hittar inte den inställningen. Vart ligger den gömd?

Och artikelförfattarens slutsats är att det är dags att gå till iCloud. Aldrig, säger jag. Apple och deras iCloud är en fullständig katastrof när det kommer till bland annat webmail.

Nåja, har stängt tack denna funktion redan, men bra med tipset!

Ursprungligen av onnyt:

Hittar inte den inställningen. Vart ligger den gömd?

Det är inte implementerat för alla, så det är bara att avvakta om du inte har inställningen idag.

Ursprungligen av onnyt:

Hittar inte den inställningen. Vart ligger den gömd?

Det går inte att nå den om man loggar in med Safari på iphone eller ipad, man måste in i desktopversionen. Om man använder browsern Mercury går det dock att ställa in en annan "user agent" än mobil o gå förbi den begränsningen

Ursprungligen av maskh:

Och artikelförfattarens slutsats är att det är dags att gå till iCloud. Aldrig, säger jag. Apple och deras iCloud är en fullständig katastrof när det kommer till bland annat webmail.

Nåja, har stängt tack denna funktion redan, men bra med tipset!

Jag kör med Yahoo som iofs tyvärr sabbats lite av Mayer då hon har försökt få det att likna Google. Gmail-kontot används endast för inloggning på Youtube o Drive

1
Bevaka tråden