Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! Problem att lösa Time Capsule med ethernet-kabel till PC och tc:n trådlöst till routern

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Är ny här i forumet men undrar om någon vet om det fungerar att ha Time Capsule trådlöst till routern för internet och använda en ethernet-kabel direkt in i PC:n utan ethernet kabel in i routern?
Någon som förstår/kan svara?
Skulle vara tacksam för alla svar!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-01-09 20:28

Det känns som du blandar ihop saker o ting flera gånger om här...

Vad har du för utrustning idag och vad vill du åstadkomma? Vilka enheter har du och vilka av dessa vill du ansluta trådlöst respektive med kabel?

Förstår! Svårt att förklara. Ska försöka igen...

Jag vill ha internet anslutning trådlöst på min Time Capsule till min övervåning från min router. Funkar det?
Isåfall, kan jag använda en ethernet kabel mellan min PC och Time Capsule för att få internet till min PC?

Ursprungligen av Uddmyr22:

Förstår! Svårt att förklara. Ska försöka igen...

Jag vill ha internet anslutning trådlöst på min Time Capsule till min övervåning från min router. Funkar det?
Isåfall, kan jag använda en ethernet kabel mellan min PC och Time Capsule för att få internet till min PC?

Vad har du för router? En Applerouter kan du få att trådlöst utöka ditt nätverk med, t.ex. två stycken Time Capsules. Om du inte har två Appleprodukter kanske det är möjligt att koppla samman din router med Time Capsulen via ett par HomePlug eller liknande som ger dig ethernet via 230V.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-01-09 21:46
Ursprungligen av Uddmyr22:

Förstår! Svårt att förklara. Ska försöka igen...

Jag vill ha internet anslutning trådlöst på min Time Capsule till min övervåning från min router. Funkar det?
Isåfall, kan jag använda en ethernet kabel mellan min PC och Time Capsule för att få internet till min PC?

Om situationen du har är sådan att du inte har tillräcklig trådlös räckvidd från din router på nedervåningen så kan du ju ställa in din TC att hänga på det befintliga WLAN:et och därmed utöka det. Du kan i det fallet också ansluta din PC med kabel till din TC på nedervåningen och få ett IP din till PC.

Din router på ovanvåningen agerar DHCP i det läget samt att din TC kommer vara i s k bryggläge och egentligen inte agera mycket mer än en switch.

1
Bevaka tråden