Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visuella förändringar i tredje betaversion av IOS 7.1

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har släppt den tredje betaversion av kommande IOS 7.1 för utvecklare och den innehåller en del nyheter och förändringar i utseendet, bland annat i telefondelen.

Läs hela artikeln här

Hoppas det där med att reducera vitpunkten kommer med i den färdiga versionen. Låter som något jag kommer gilla.

Slide to power off är rejält snyggt.

Och som någon påpekade på twitter. Apple har tweakat ikoner, men bara de som ingen har klagat över:)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-08 14:52

Undra hur det kommer se ut för oss med 3,5" skärm, med en liten ring cirkelknapp?

Det kanske blir olika beroende på skärmstorlek?

Ursprungligen av BlackSmp:

Slide to power off är rejält snyggt.

Jag hörde nått om att slide off-grejen är riktigt snyggt animerat ja. Har inte sett det på riktigt själv dock.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-08 14:59

Jag tycker det ser bra ut. Undrar hur laddsymbolen ser ut för den är lite fattig nu.

Telefonerna är ju så rejält kraftiga att jag tycker att olika skins/tema borde finnas. Var hemma hos mor och hjälpte henne med att göra en backup på hennes 3S och slås av att det är sjukt mkt snyggare än i min 5S. Färger för en treåring... Smäck!

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har släppt den tredje betaversion av kommande IOS 7.1 för utvecklare och den innehåller en del nyheter och förändringar i utseendet, bland annat i telefondelen.

Läs hela artikeln här

Hittade en ändring som jag inte sett beskriven. Kameran. Den lilla indikeringen med blixt längst ner och som jag trodde att jag fick med på
Bägge bilderna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-01-08 16:58
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag hörde nått om att slide off-grejen är riktigt snyggt animerat ja. Har inte sett det på riktigt själv dock.

Här följer en video som illustrerar detta:

Ursprungligen av Adzam 1:

Här följer en video som illustrerar detta

Vilken otroligt flummig video, men han går ju igenom förändringarna så det var ändå ganska intressant! xD

Bra ändringar i 7.1.

Det enda jag inte är så förtjust i är de två runda knapparna (Decline och Accept) i när någon ringer till dig och den gröna runda när du skall ringa ut. Där tycker jag de fyrkantiga knapparna var bättre.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-01-08 18:56

Jag kommer nog uppdatera till 7 när den blir .1. Kör fortfarande 6:an.

Ursprungligen av The Real Viking:

Bra ändringar i 7.1.

Det enda jag inte är så förtjust i är de två runda knapparna (Decline och Accept) i när någon ringer till dig och den gröna runda när du skall ringa ut. Där tycker jag de fyrkantiga knapparna var bättre.

Apropå det så är jag är inte helt förtjust i det svenska namnet "godkänn". Jag är en sådan som hoppar på betorna direkt och mitt minne är som en guldfisk så jag kommer inte ihåg hur det ser ut pre 7.1b3 men hade föredragit "svara" framför "godkänn". Godkänn känns knöligt och inte naturligt.

Ursprungligen av lappen71:

Jag tycker det ser bra ut. Undrar hur laddsymbolen ser ut för den är lite fattig nu.

Det verkar inte vara någon skillnad. Jag ser ingenting nytt med den.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-08 19:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Det verkar inte vara någon skillnad. Jag ser ingenting nytt med den.

Synd för den är inte vacker

Ursprungligen av BlackSmp:

Apropå det så är jag är inte helt förtjust i det svenska namnet "godkänn". Jag är en sådan som hoppar på betorna direkt och mitt minne är som en guldfisk så jag kommer inte ihåg hur det ser ut pre 7.1b3 men hade föredragit "svara" framför "godkänn". Godkänn känns knöligt och inte naturligt.

Som teknikinformatör är jag helt enig med dig. Svara borde vara den korrekta texten, även om översättningen inte svarar mot accept, men ur handhavande synpunkt är "Svara" mer korrekt!

Senast redigerat 2014-01-08 23:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-08 20:46

Fixade någon tidigare uppdatering detta med att man har svårt att svara. Man drar till höger men det händer inget. Nu när jag tänker efter var det långe sedan jag märkte av det.

Den absolut viktigaste förändringen, punkterna som indikerar paginering är centrerade igen!

Ursprungligen av Adrian B:

Den absolut viktigaste förändringen, punkterna som indikerar paginering är centrerade igen!

http://i.imgur.com/wfhO7Rj.png

Intressant, säkert. Om man förstår. Kan man få en förklaring?

Ursprungligen av pmarriott:

Intressant, säkert. Om man förstår. Kan man få en förklaring?

Det handlar om de där små punkterna som visar vilken hemmaskärm man är på. Uppenbarligen har de inte legat exakt centrerade i alla versioner av iOS. (Bilden är inte min, kommer från ett tweet.)

  • Medlem
  • ?
  • 2014-01-09 10:28
Ursprungligen av xms67:

Fixade någon tidigare uppdatering detta med att man har svårt att svara. Man drar till höger men det händer inget. Nu när jag tänker efter var det långe sedan jag märkte av det.

?Det har funnits minst de 3 senaste åren, men jag tycker att felet kommer allt mer sällan. Det finns kvar även i iOS7 och iPhone5. Om jag haft någon plastfilm på mina telefoner så hade felsökningen varit enklare tills denna åkt av. Frustrerande att inte kunna få tag i svaraknappen när telefonen ringer.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-01-09 10:38
Ursprungligen av Adrian B:

Det handlar om de där små punkterna som visar vilken hemmaskärm man är på. Uppenbarligen har de inte legat exakt centrerade i alla versioner av iOS. (Bilden är inte min, kommer från ett tweet.)

?Håller med. Det måste vara det absolut viktigaste i förändringsväg som hänt utan att det uppmärksammats.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-09 11:07
Ursprungligen av mac+:

?Det har funnits minst de 3 senaste åren, men jag tycker att felet kommer allt mer sällan. Det finns kvar även i iOS7 och iPhone5. Om jag haft någon plastfilm på mina telefoner så hade felsökningen varit enklare tills denna åkt av. Frustrerande att inte kunna få tag i svaraknappen när telefonen ringer.

Okey, jag har aldrig haft problem med det förrän 7.0. Och det var en del diskussion om det som ett nytt eller större(?) problem när 7.0 kom.

Men har de gjort någon officiell justering av detta?

  • Medlem
  • ?
  • 2014-01-09 11:23

?Jag har inte funnit någon officiell kommentar från Apple på detta problem.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-01-09 11:26
Ursprungligen av mac+:

?Det har funnits minst de 3 senaste åren, men jag tycker att felet kommer allt mer sällan. Det finns kvar även i iOS7 och iPhone5. Om jag haft någon plastfilm på mina telefoner så hade felsökningen varit enklare tills denna åkt av. Frustrerande att inte kunna få tag i svaraknappen när telefonen ringer.

Jag brukar mest ha problem att lägga på. Ibland får man trycka och trycka på "lägg på" tills man får blåsor på tummen.

Att svara har varit ett problem för mig genom samtliga versioner av iPhone OS/iOS på iPhone 3G, 3GS, 4, 4S, 5 och 5s. Problemet har blivit mindre sedan iOS 6 och iPhone 5 för mig, men händer fortfarande då och då. Då är det bara en sak som gäller, ett snabbt tryck på power-knappen och sen väcka igen med power- eller hemknappen för att svara innan röstbrevlådan snor samtalet.

Ursprungligen av The Real Viking:

Som teknikinformatör är jag helt enig med dig. Svara borde vara den korrekta texten, även om översättningen inte svarar mot accept, men ur handhavande synpunkt är "Svara" mer korrekt!

ACCEPTERA är ju ett svenskt ord som skulle kunna fungera... Varför krångla till det för sig.
/m

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-01-09 16:27
Ursprungligen av martinator:

ACCEPTERA är ju ett svenskt ord som skulle kunna fungera... Varför krångla till det för sig.
/m

SVARA är ju ett svenskt ord som skulle kunna fungera... Varför krångla till det för sig?

Men NEJ! Slide to power off/svara är ju skitfult, som en slibbig smörgåsgrill från Uåttitaolet. Textslidern är visserligen svår att se nu, men är sju tusen ggr. finare. Gröna ikonerna säger jag däremot halleluja till :-).

Bevaka tråden