Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort bootcamp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyss köpt en mac mini server med win 7 installerad med bootcamp och den hårddisken är på 250 gb. Jag tror att min mac mini har 2x500 gb. Jag använder inte Windows 7 partionen så min fråga är om jag riskfritt kan ta bort den med hjälp av skivverktyget? Jag vill inte förlora informationen där mitt Maverick är installerat. Kan jag enkelt ta bort partionen och få en stor hårddisk?

/Hans

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-05 17:51

Starta Boot Camp-assistent som ligger i din Verktygsprogram-mapp så kan du ta bort den därifrån. Då tilldelas det frigjorda utrymmet till OSX, vilket det inte gör om du använder Skivverktyget.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-05 17:52

Om du nyss har köpt en (begagnad?) dator skulle mitt råd vara att installera om den från scratch (aka blåsa datorn). Då vet du vad som finns på den. I samma veva blir du ju av med Boot Camp och Windows! Men vill du bara ta bort Bootcamp gör du det just med Boot Camp Assistent.

Hur gör man en ominstallation på mac?

Den säger att det inte fungerar med bootcamp pga att det är två diskar. Jag måste köra skivverktyg. När jag markerar bootcamp och radera vad ska det stå i "Format"? Fat 32 är förvalt.

Hans

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-05 20:41

Har du möjligen en separat disk med Boot Camp? Då är det bara att formattera om den. Vi fick intrycket av att det var en 250GB partition på 500GB-disken. Därav att Boot Camp Assistant används för att ta bort partitionen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-05 20:42
Ursprungligen av Hane73:

Hur gör man en ominstallation på mac?

Raderar/partitionerar(formatterar typ) disken. Sedan tar du ditt installationsmedia och installerar. Du kan också boota från Internet om du saknar Recovery-partition.

1
Bevaka tråden