Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP-scanner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med min HP photosmart C5280. Efter att ha installerat Maverick så har jag problem med att spade en inscannad fil. Allt ser bra ut fram tills dess jag sparar filen i en mapp. Då blir dokumentet helt svart med några vita ränder tvärs. Och inte hittar jag någon ny drivrutin att hämta hem från HP!

Får också ofta upp den här dialogrutan som jag inte riktigt förstår:
"Ett fel uppstod när filen sparades eftersom det inte gick att skriva till den. Kontrollera att filen inte är skrivskyddad i egenskaperna för filen."

Kan inte förstå var jag ska kontrollera någonstans!

Någon som har några tips?

Redan tidigare har jag haft problem med att länka inscannad pdf-fil direkt till epost-programmet, utan att först måste spara ner och sedan bifoga filen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-05 16:34

https://www.google.com/search?client=safari&r... innehåller en hel del matnyttigt. Såsom tex att du kan använda Image Capture för att skanna. Första tråden innehåller lite läsvärt.

Tack det verkar funka med Image Capture. Det var något som jag inte visste fanns på datorn;-). FAst nog skulle man vilja att HP oxå kunde få till det!

1
Bevaka tråden