Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av OS 10.7

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-05 12:55

Av någon anledning så har min bekanta (nej det är inte jag…) här nere i Spaninen klart att bli av med startpartitionen på MacBook (har antagligen hamnat på en extern HD).

Skivkontroll kan hitta själva disken och den är OK, men det går inte att hitta startskivan och inte heller starta den i Target-mode.

Dock så kan jag installarea på nytt från Apple´s server via nätet; men då undrar jag finns det möjlighet att installara utan att radera innehållet för sedan få kontroll över situation och komma in på disken.
(tidigare hade man möjlighet att välja olika installations-sätt; finns denna möjligheten kvar i den nät-installation som Apple erbjuder? )

Användaren är beroende av MacBook´en eftersom det ligger blog, hemsida och bok-manus på den, jag kan hjälpa men åker hem om några dagar…. Tacksam för snabba, korrekta tips

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-05 14:34

Har hen tillgång till installationsmedium med 10.7?

  • Medlem
  • 2014-01-05 15:06

Tyvärr inte för tillfället, men som skrivet undrar jag på om Apple´s installation har möjligheten att enbart installera om själva systemet.

  • Medlem
  • 2014-01-05 15:40

Möjligheten finns tydligen så det får bli så, räknar med att informationen överlever eftersom back-up möjligheten utgörs enbart av att ta ut disken

1
Bevaka tråden