Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta en Airport 802.11g till existerande nätverk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2014-01-03 19:50

Jag har sedan några år haft trådlöst nätverk med hjälp av två Airport Express. Den ena har varit ansluten till datorn och den andra har fungerat som mottagare av strömmande tal och musik. Efter att jag har beställt fiberanslutning till villan har jag av Telia fått en så kallad Gateway (TechnicolorTG799) som själv skapar trådlöst nätverk. Den nyaste av mina Airport Express, som kör Wi-Fi-protokollet 802.11n, har jag lyckats anluta till det nya nätverket, men inte den äldre, som arbetar enligt 802.11g.

Jag har förstås gjort Reset på Airport och gått igenom alla stegen i Airport Utility. Men med den äldre Airport får jag alltid felmeddelandet: "The settings for this AirPort wireless device have been successfully updated, but there was a problem re-joining the wireless network or finding the AirPort wireless device.

Är det möjligt att ansluta även den äldre Airport till Gateways nätverk? Går det att uppdatera en Airport 802.11g till 802.11n ?

Google är bra:
https://discussions.apple.com/thread/4458132

Jag tolkar det som att det endast går via kabel. Du kan alltid köpa en ny annars, de är inte så dyra.

Senast redigerat 2014-01-03 20:49
Ursprungligen av jan1:

...Är det möjligt att ansluta även den äldre Airport till Gateways nätverk?...

Så vitt jag kan se av mina googlingar, så har din gateway/router enbart 11n-nätverk. Och då går det inte att ansluta från en 11g-enhet.

Ursprungligen av jan1:

...Går det att uppdatera en Airport 802.11g till 802.11n?...

Nej.

  • Medlem
  • Täby
  • 2014-01-04 18:56

Tack!

Jan

1
Bevaka tråden