Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern VGA skärm

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har köpt en sprillans ny MBP 2012 och fick en skärm över. Det är en Acer AL1916s ---> http://www.dustinhome.se/product/5010086941/a...

Har lust att koppla den och ha en extern skärm så jag gick och köpte en VGA till mini displayport kabel. Dock inte en adapter utan en hel kabel (kanske värt att notera) en http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kabl...

Och nu vägrar det att fungera. Jag kopplar in sladdarna och skärmen på macen blinkar till svart lite då och då, men den externa skärmen är helt svart och kopplar inte. När jag går in på skärminställningar så verkar det inte som att den har hittat skärmen eftersom jag inte kan välja några inställningar. Om jag har förstått det rätt så ska dubblering och speglings knappar uppstå men dom finns inte heller.

Kan ni hjälpa mig lokalisera problemet?

Tackars

Vad har du för upplösning och uppdateringsfrekvens på skärmen? Kolla i systeminställningarna.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vad har du för upplösning och uppdateringsfrekvens på skärmen? Kolla i systeminställningarna.

På macen har jag 1280x800 (det är en 13 tum glömde jag kanske nämna) uppdateringsfrekvens hittade jag fasen inte

på den externa skärmen är den maximala upplösningen 1280x1024

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-31 17:52

Har du provat mot en annan skärm?

Men vad skickar du för upplösning till den externa skärmen? Om den är högre än 1280x1024 vet du varför det inte funkar.

Kolla i inställningarna igen när skärmen är inkopplad, och "samla alla fönster" på den interna skärmen.

Ursprungligen av frazze:

Har du provat mot en annan skärm?

Nää har bara denna skärmen tillgodo.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Men vad skickar du för upplösning till den externa skärmen? Om den är högre än 1280x1024 vet du varför det inte funkar.

Kolla i inställningarna igen när skärmen är inkopplad, och "samla alla fönster" på den interna skärmen.

Grejen är att jag vet inte vilken upplösning jag skickar, eftersom att jag inte hittar några inställningar andra än till skärmen till macen. Det verkar inte som om den ansluter för jag kan inte ändra några inställningar

Nä i så fall verkar det ju som att det är något annat som är fel.

Har du tryckt på knappen som heter nåt som "Detect displays"?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nä i så fall verkar det ju som att det är något annat som är fel.

Har du tryckt på knappen som heter nåt som "Detect displays"?

Aaa det har jag gjort, skärmen på macen blinkar bara till men inget annat händer

Kan det vara fel på sladden kanske? Jag köpte inte en adapter utan en hel sladd, kan det ha någon betydelse?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-02 10:14
Ursprungligen av deathinfire:

Kan det vara fel på sladden kanske? Jag köpte inte en adapter utan en hel sladd, kan det ha någon betydelse?

Just ditt exemplar kan ju vara defekt även om det "ska" funka. Jag skulle ha testat med en annan sladd/adapter.

Löste problemet, gick och införskaffade mig en adapter istället. Nu fungerar det galant!

Tack

1
Bevaka tråden