Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vari ligger det roliga?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-01-01 14:55

Jag avskyr när jag inte fattar sådant som andra anser är roligt.
Jag fick den här bilden av en vän som ju naturligtvis har PC. Därför förmodar jag att det skall vara någon sorts känga åt mac.
Men kan någon förklara det roliga så är jag tacksam.
http://rodgersnotes.wordpress.com/2010/10/25/...

Ursprungligen av torin:

Jag avskyr när jag inte fattar sådant som andra anser är roligt.
Jag fick den här bilden av en vän som ju naturligtvis har PC. Därför förmodar jag att det skall vara någon sorts känga åt mac.
Men kan någon förklara det roliga så är jag tacksam.
http://rodgersnotes.wordpress.com/2010/10/25/...

Nej det är ingen känga åt Apple. Det är snarare en jämförelse mellan det enkla användbara som Apple står för i jämförelse med det extremt komplicerade som uppstår när någon annan försöker göra något.

Lite kul var den iaf.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-01 15:07

Jag tolkar bilden som ett erkännande att i-prylar är lätt använda och att Googles måste man söka information för att hantera.

Ursprungligen av lappen71:

Jag tolkar bilden som ett erkännande att i-prylar är lätt använda och att Googles måste man söka information för att hantera.

...o i M$ miljö ska man vara glad om man kommer vidare innan frustrationen infinner sig

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-01-01 19:15

Nja, kängan är nog snarare mot hur frontenden i företagsapplikationer ofta ser ut som på den tredje bilden. Google och Apple gör konsumentprodukter som är mer eller mindre lättanvända. Företag däremot slösar inga pengar på sånt tjafs utan skriver hellre en manual för hur saker ska utföras istället.
Vi använder SAP på stället jag jobbar och där ser ofta formulär för att göra relativt enkla uppgifter ut så där. Utan överdrift.

1
Bevaka tråden