Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång starttid

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-01 14:39

Har en iMac 27" 2 år gammal. Uppdaterad till Maverick. Brukar aldrig slå av datorn helt utan vara i viloläge. När jag nu stängde av och skall starta igen står den och snurrar på grå skärm i 30 minuter innan den kommer igång. Provade starta med all extrautrustning utom tangentbord och mus borttagen men samma långa tid. Vad tusan kan det bero på? Vad göra??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-06 13:11

Testat att stänga av den helt, och sedan starta om?
Vanligast är att inte rätt Startdisk är vald i Systeminställningar. Ett annat är att resetta PRAM (ställ in Startdisk igen efteråt).
Hårddisken kan vara dålig.... testa med en extern hårddisk.

Ursprungligen av aehzl:

Har en iMac 27" 2 år gammal. Uppdaterad till Maverick. Brukar aldrig slå av datorn helt utan vara i viloläge. När jag nu stängde av och skall starta igen står den och snurrar på grå skärm i 30 minuter innan den kommer igång. Provade starta med all extrautrustning utom tangentbord och mus borttagen men samma långa tid. Vad tusan kan det bero på? Vad göra??

Så bråkade min också, HD'n var kass men nu är den bytt och går som en klocka. Köpte en 2TB Seagate Hybrid , den kan jag rekommendera skarpt, själva bytet av HD'n kräver lite pill dock men det finns ju bra guider för det.

1
Bevaka tråden