Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibooks för Mac synkar inte pdf-filer från Iphone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2013-10-26 13:43

Jag har ett antal pdf-filer sparade i Ibooks på min Iphone som jag nu hade hoppats kunnat läsa i Ibooks för Mac som ingår i Mavericks. När jag öppnar Ibooks på min Macbook pro så har Ibooks läst in de få böcker jag hade i Ibooks på min Iphone men inte alla pdf-filer som jag lagrat där. Detta är ju naturligtvis väldigt opraktiskt. Jag har läst lite snabbt på utländska Mac-fora men inte hittat något tillfredställande svar. Någon antydde att Icloud inte synkar pdf-filer. En annan förslog att man kunde synka sin böcker via Itunes. Det senare gäller ju de renodlade böckerna men gäller det pdf-filer får man dra dem manuellt till Itunes. Det senare går dock inte i mitt fall då ju kruxet är att pdf-filerna finns på min Iphone. Hade jag haft filerna på min Mac och velat ha över dem till Iphone hade ju Itunesvägen varit en (krånglig) möjlighet. Ett annat förslag var att använda sig av ett utomstående program som t.ex. Dropbox. Detta verkar ju helt befängt. Stämmer det verkligen att Icloud inte synkar pdf-filer? Detta måste ju gå att lösa på ett enkelt sätt. I annat fall är det ju extremt klantigt av Apple.

Senast redigerat 2013-10-26 14:48
Ursprungligen av glunten:

Jag har ett antal pdf-filer sparade i Ibooks på min Iphone som jag nu hade hoppats kunnat läsa i Ibooks för Mac som ingår i Mavericks. När jag öppnar Ibooks på min Macbook pro så har Ibooks läst in de få böcker jag hade i Ibooks på min Iphone men inte alla pdf-filer som jag lagrat där. Detta är ju naturligtvis väldigt opraktiskt. Jag har läst lite snabbt på utländska Mac-fora men inte hittat något tillfredställande svar. Någon antydde att Icloud inte synkar pdf-filer. En annan förslog att man kund synka sin böcker via Itunes. Det senare gäller ju de renodlade böckerna men gäller det pdf-filer får man dra dem manuellt till Itunes. Det senare går dock inte i mitt fall då ju kruxet är att pdf-filerna finns på min Iphone. Hade jag haft filerna på min Mac och velat ha över dem till Iphone hade ju Itunesvägen varit en (krånglig) möjlighet. Ett annat förslag var att använda sig av ett utomstående program som t.ex. Dropbox. Detta verkar ju helt befängt. Stämmer det verkligen att Icloud inte synkar pdf-filer? Detta måste ju gå att lösa på ett enkelt sätt. I annat fall är det ju extremt klantigt av Apple.

Vad jag har kunnat utröna så synkas inga egna PDF'er. Dessa måste synkas manuellt via iTunes. Om du vill få ur dem ur din iPhone till datorn får du e-posta dem till dig själv.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2013-10-26 14:50
Ursprungligen av pmarriott:

Vad jag har kunnat utröna så synkas inga egna PDF'er. Dessa måste synkas manuellt via iTunes. Om du vill få ur dem ur din iPhone till datorn får du e-posta dem till dig själv.

Nej, jag antar att det beror på att Apple vill tjäna pengar men de borde även tänka på användarvänligheten. Något som är Apples signum. Jag antar att jag helt enkelt får e-posta filerna till mig själv och min dator.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-29 19:07
Ursprungligen av pmarriott:

Vad jag har kunnat utröna så synkas inga egna PDF'er. Dessa måste synkas manuellt via iTunes. Om du vill få ur dem ur din iPhone till datorn får du e-posta dem till dig själv.

Jo det går! I iTunes välj menyn Arkiv > Enheter > Överför inköp från [enhetens namn].
Pdf-er och e-böcker som man ursprungligen lagt till i iOS enhetens iBooks från andra källor än Apple synkas då via iTunes till iBooks på datorn.
Väldigt ointuitivt. Och bara manuellt via iTunes, inte via iCloud

Senast redigerat 2013-12-29 19:35
1
Bevaka tråden