Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny lur

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa mig en försenad julklapp, en ny mobil.
Har 3 alternativ.
Nexus 5, Någon nyare Sony, kanske Z1, eller en iPhone.
Vad skulle ni välja, en viktig sak är batteritiden, och förstås priset, över 5 lax för en lur är lite för mycket, för man vet ju att efter 3 år är det dags igen. Eller har ni flera förslag är jag tacksam.

Ursprungligen av mollerpojken:

Funderar på att köpa mig en försenad julklapp, en ny mobil.
Har 3 alternativ.
Nexus 5, Någon nyare Sony, kanske Z1, eller en iPhone.
Vad skulle ni välja, en viktig sak är batteritiden, och förstås priset, över 5 lax för en lur är lite för mycket, för man vet ju att efter 3 år är det dags igen. Eller har ni flera förslag är jag tacksam.

Frugans senaste Sony-lurar har varit rena dyngan. Med den förra var det fel på proximity-sensorn så när man pratade med henne fick man en hoper DTMF-toner i örat varpå samtalet bröts. Med den nya hon fick är mikrofonen inte helt 100%.
Nexus verkar vara trevlig men den är besudlad med viruset Android. Hade tagit vilken som helst som kör iOS och som kom ut under det senaste året.

Det är endast du som vet vad du vill ha.

Antingen iOS, Android eller WP8.

iOS, så finns inte så många val, en iPhone.
Android, Sony Z1/HTC One.
WP8, någon utav nya Nokia-telefonerna.

Jolla kan vara ett intressant alternativ. Finsk nykomling byggt av gammalt Nokia-folk. Likt Apple bygger de egen hårdvara samt eget OS. Baserat på Meego. Kompatibel med Android.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-12-28 13:11
Ursprungligen av John A:

Jolla kan vara ett intressant alternativ. Finsk nykomling byggt av gammalt Nokia-folk. Likt Apple bygger de egen hårdvara samt eget OS. Baserat på Meego. Kompatibel med Android.

Den såg mycket spännande ut!

Nexus 5 eller iPhone - utan tvekan.

Ursprungligen av maskh:

Nexus 5 eller iPhone - utan tvekan.

Varför Nexus 5 istället för LG G2/HTC One/Sony Z1?

Vill man ha plast så kan man lägga till Samsung S4 i samlingen med Nexus 5/LG G2.
LG G2 är överlägsen Nexus 5 på alla sätt och vis så konstigt val.

Ursprungligen av Anderlind:

Varför Nexus 5 istället för LG G2/HTC One/Sony Z1?
Vill man ha plast så kan man lägga till Samsung S4 i samlingen med Nexus 5/LG G2.
LG G2 är överlägsen Nexus 5 på alla sätt och vis så konstigt val.

Därför att Nexus 5 är den enda som kör ett rent android. Inga lull-lull, inga extra krävande program etc. Jag gillar enkelheten.

Ursprungligen av Anderlind:

Varför Nexus 5 istället för LG G2/HTC One/Sony Z1?

Vill man ha plast så kan man lägga till Samsung S4 i samlingen med Nexus 5/LG G2.
LG G2 är överlägsen Nexus 5 på alla sätt och vis så konstigt val.

Fördelen med Nexus är att du får en "ren" Android och slipper vänta in när/om tillverkaren behagar släppa sin variant av en ny version.

Ursprungligen av maskh:

Därför att Nexus 5 är den enda som kör ett rent android. Inga lull-lull, inga extra krävande program etc. Jag gillar enkelheten.

Ursprungligen av pmarriott:

Fördelen med Nexus är att du får en "ren" Android och slipper vänta in när/om tillverkaren behagar släppa sin variant av en ny version.

Gillar man rena Android, så javisst. Då förstår jag varför ni föredrar det.

Som att köra Linux med twm när det finns Gnome/KDE.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-28 17:48
Ursprungligen av pmarriott:

Fördelen med Nexus är att du får en "ren" Android och slipper vänta in när/om tillverkaren behagar släppa sin variant av en ny version.

Okey rent mjukvaru spel aldrig fel men andra kriterier väger väl tyngre som hårdvaran, skärmkvalitet mmm om jag får välja. Android som android no big deal där för mig i alla fall, rent eller orent

Som iOS6 kontra iOS7 jisses behöver jag säga mer, vilket val gör man där jag bara frågar ?

Ibland kan "renheten" spela ut sin roll

Senast redigerat 2013-12-28 23:34
Ursprungligen av Anderlind:

Som att köra Linux med twm när det finns Gnome/KDE.

Snarare att du har en Gnome, men du måste vänta till din distribution har paketerat senaste versionen från upstream innan du kan använda den.

Ursprungligen av pmarriott:

Fördelen med Nexus är att du får en "ren" Android och slipper vänta in när/om tillverkaren behagar släppa sin variant av en ny version.

Du får en Google-Android. Ren AOSP är det inte, såvitt jag vet.

1
Bevaka tråden