Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte röra vissa filer? Avinstallerar Logic Pro 9 innan jag kör in Logic Pro X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-12-22 21:39

Hej!
Jag håller på att avinstallera Logic Pro 9 och har i stort tagit bort allt, i alla fall enligt programmen som App Cleaner, CleanApp och med hjälp av en avlång lista från ett Apple-forum, iofs från 2010 men det mesta stämde med vad jag hittade på min dator.
Tanken är att bli av med så mycket som möjligt för att sedan köpa Logic Pro X. Jag har inga gamla plugins, allt kördes i stort sett i Garage Band, bara rena audioinspelningar, inga loops osv.

Här är listan över allt som skulle tas bort, den är lite redigerad för att bli mer överskådlig än originalet från forumet.
Jag har bockat i allt som jag har tagit bort, antingen manuellt eller genom de två ovannämnda avinstallerarna:
LISTAN

Det som jag inte rörde var en del filer som jag tror tillhör Garage Band och jag är osäker om jag ska låta de vara. Under sektionen "Apple Loops" i listan så har jag antecknat hur mycket utrymme jag hade återskapat på hårddisken, ca 4,5 GB kanske.

Slutligen, min fråga - ska jag ta bort de där filerna också? Om Logic Pro X kommer med nya Apple loops som lägger sig bredvid de gamla eller vad vet jag.. I alla fall så är jag lite förvirrad över hur jag ska gå vidare.

Jag förstod att jag kunde köra in Logic Pro X och alla tillhörande filer (ca 30GB) och sedan finns det tips på nätet hur man kan flytta dessa till en extern HD för att spara utrymme.
Just nu, efter att ha tagit bort Logic Pro 9, Main Stage 2 och alla filer förutom dem som jag skrev om ovan, så har jag 44 GB ledigt på hårddisken. Jag ser redan att jag kommer att bli tvungen att göra mig av med en del program och filer...

Min laptop:
MBP 13" retina, 2,8 GHz, Intel core i7, 16GB RAM, 256 GB SSD HD

Om jag vore dig skulle jag:

Ta en backup och sedan återställa datorn och endast lyfta in de program som jag behöver med flyttassistenten med tanke på bristen av utrymme.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-12-25 14:33
Citat:

Ta en backup och sedan återställa datorn och endast lyfta in de program som jag behöver med flyttassistenten med tanke på bristen av utrymme.

Tack, jag gjorde det från början, och jag fick problem med program som vanligtvis följer med Mavericks och nyinköpta datorer (iWork apps) och lite andra program, bl.a. Rapid Weaver som jag sköter min hemsida med. En del bakgrunder försvann bara..
Flyttassistenten kanske inte var den direkta orsaken, eller var det?
I vilket fall så har jag precis fått ordning på det och boven i dramat är inte program, utan en massa musik, bilder och filer i Documents.
Det krävs en hederlig rensning ser jag

Men, om jag ska återställa, vilken metod föreslås? Starta med om med Cmd+R nedtryckt och sedan välja därifrån?
Har aldrig gjort det och håller på läsa lite på nätet (Apples instruktioner

Ursprungligen av homesick:

Starta med om med Cmd+R nedtryckt och sedan välja därifrån?

Yepp!

1
Bevaka tråden