Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vet inte lösenordet, hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er alla har precis blivit medlem samt köpt min första imac fast jag köpte en demo som visar sig jag inte kan logga in på.
Har varit på siba dom skulle fixa men dom kommer heller inte in vad gör man nu då. Man känner sig helt ställd nu sitter man o kan inte göra ett smack tråkigt samt supporten inte öppet fören morgon mvh Ronny

Senast redigerat 2013-12-22 23:32

Vad menar du med att du "inte kan logga in på"? Finns det redan ett konto skapat på datorn som kräver lösenord?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-22 18:26

Jag blir alltid misstänksam över sådana här frågor. Naturligtvis så kan affären du köpt den ifrån logga in.

vem misstänker ni jag har kvitto o dom kan inte öppna upp dom tror när dom tog bort löseordet blev något fel eller han som tog bort det gjorde något fel men det kvittar jag får köra till Appelstor i morgon

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-22 23:13

Det går väl inte att ta bort lösenordet, bara att ändra det...

Har du köpt ett demo-ex borde du ju formatera och installera om allt oavsett. Du vet ju inte vad någon annan kan ha installerat för nåt på den.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-22 23:50
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Har du köpt ett demo-ex borde du ju formatera och installera om allt oavsett. Du vet ju inte vad någon annan kan ha installerat för nåt på den.

Något som Siba borde har gjort innan leverans kan man tycka.

Låt Siba lösa ditt problem!

  • Medlem
  • Gränsfors
  • 2013-12-23 17:42

Har du bara en återställningsskiva så är det lätt fixat! Guider finns att tillgå på nätet för att lösa problemet. Men som övriga har varit inne på, det är SIBA som ska fixa det i första hand. Klarar de inte av detta så får de bekosta att en auktoriserad verkstad löser det åt dig isf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-23 18:10
Ursprungligen av eth0:

Har du bara en återställningsskiva så är det lätt fixat! Guider finns att tillgå på nätet för att lösa problemet. Men som övriga har varit inne på, det är SIBA som ska fixa det i första hand. Klarar de inte av detta så får de bekosta att en auktoriserad verkstad löser det åt dig isf.

För nyare iMac så finns inga återställningsskivor, men man installerar om från återställningspartitionen på hårddisken. Starta med tangenterna kommando(kringla) och R nedtryckta eller håll ner alt-tangenten under uppstart och välj Mac OSX Återställning. Du behöver en bra internetanslutning också.
OS X: Om OS X återställning

Men om du gör på detta sätt kommer du inte att få återställt övrig programvara som iPhoto, iMovie och Garageband som egentligen följer med iMacen. Däremot om du tidigare registrerat dessa program till ditt Apple-id så kan du ladda ner dem igen.

Övrig programvara är ytterligare en anledning till att Siba bör hjälpa dig med detta. Annars bör de ge ytterligare prisavdrag så att du kan köpa programmen via Appstore. Det finns sätt att nollställa lösenordet på det ursprungliga användarkontot också. Om de har problem att fixa datorn i ursprungsskick åt dig på Siba, be någon där bli medlem här på 99mac och pm:a mig

Ursprungligen av IngoX:

Men om du gör på detta sätt kommer du inte att få återställt övrig programvara som iPhoto, iMovie och Garageband som egentligen följer med iMacen. Däremot om du tidigare registrerat dessa program till ditt Apple-id så kan du ladda ner dem igen.

Är dessa inte registrerade ännu får man möjlighet att göra detta efter ominstallation.
Så länge ingen annan snott det till annat Apple ID.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-28 14:56
Ursprungligen av Borttaget:

Är dessa inte registrerade ännu får man möjlighet att göra detta efter ominstallation.
Så länge ingen annan snott det till annat Apple ID.

Ja titta, så står det ju faktiskt i länken jag själv gav ovan :-). Då måste alltså Appstore hålla reda på datorns serienummer och "reservera" iLife-programmen tills de registrerats på ett Apple-id.

Citat:

Om du inte har godkänt dina medföljande iLife-program tidigare i Mac App Store, bör du se dina iLife-program visas i Godkänn-delen av skärmen. Klicka på Acceptera.
Du kommer att uppmanas ange ditt Apple-ID och lösenord en gång till. Dina iLife-program flyttas nu till delen Köpt. De programmen ingår i programvaran som följde med din dator. Ditt konto debiteras inte för dem. Klicka på Installera för att slutföra installationen av dina program.

Hur gick det för dig @ronnybetit, löste det sig så du kan använda datorn?

Senast redigerat 2018-07-23 10:03
1
Bevaka tråden