Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalenderproblem, iCloud offline?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västervik
  • 2013-12-20 21:28

Hej,

Som glad support åt min sambo har jag fått ett problem jag inte kan lösa.
Hon har idag lagt in sitt jobbschema i en iCloud-kalender. Det gjordes på vår macbook i Kalender (v 7.0). Datorn var inte uppkopplad mot nätet när hon la in schemat. När datorn sedan kom hem och kopplades upp synkade kalendern fint mot iCloud, men alla aktiviteter blev fel. All text försvann, alla aktiviteter heter nu "Ny aktivitet", många av dem har dessutom hoppat runt och ligger på helt andra tider än vad hon la in. Flera (men inte alla) har dessutom fått påminnelser tillagda som hon inte la in.

Går det inte att uppdatera en iCloud-kalender offline? Jag hittar inget liknande när jag googlar, är det någon som känner igen sig, och finns det någon känd lösning?

/Lars - som hoppades mycket på den delade kalendern

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-21 23:01

Påminnelser har väl en förinställd tid, så om man inte ändrar den för varje inlagd händelse, så sätts den per default.
Att händelser hoppar runt och får fel tider verkar väldigt främmande för mej. Jag och min sambo kör ett par kalendrar var som vi delar mellan varandra, utan något strul. På min iPad har jag Joors/Wifog SIMkort, vilket gör att jag ofta uppdaterar kalendern off-line.

  • Medlem
  • Västervik
  • 2013-12-23 21:33

Hej och tack för svar.

I det här fallet var det konstiga att sambon lagt in en mängd aktiviteter i kalendern helt utan påminnelser men att det efter synk plötsligt fanns påminnelser på en del men inte på alla. Jag håller med om att det är jättekonstigt att aktiviteterna flyttat sig tidsmässigt och tappat beskrivande text. Vi har också flera andra kalendrar som vi delar och som både fungerar och har fungerat bra. Dock har vi aldrig gjort några större uppdateringar i dem offline förut.

Jag gissar att det inte finns någon direkt lösning att hitta på det här, det var väl Murphy som hjälpte till lite vid synken. Dock är det riktigt surt eftersom sambon äntligen la jobbet på att lägga in sitt schema. Nu är hon måttligt sugen på att försöka igen.

/Lars

1
Bevaka tråden