Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Packa upp .rar/.zip filer automatiskt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-14 11:46

Hej allihop,

Jag tog det stora steget igår och skrotade allt som hade med Windows att göra hemma och skaffade mig en Macbook Pro och en Mac Mini. Nu känner jag mig som en helt ny människa dock något förvirrad

Har försökt letar runt lite på nätet men inte lyckats hitta en fungerande lösning på mitt problem så jag försöker här också

Jag hade ett sjyst litet program till windows som monitorerade en katalog och om det dök upp en rar fil packades den automatiskt upp och sedan togs .rar/.zip filerna bort (ExtractNow hette den).
Har försökt hitta någon motsvarighet till Mac men inte lyckats få till det riktigt.
Hittade t ex detta script som man kopplar ihop med Transmission (http://code.google.com/p/torrentexpander/) men vad jag kan se så triggas den inte igång när filerna tankats hem, alla filer ligger fortfarande kvar som .rar / .zip och inget packas upp.

Har ni någon bra lösning på detta, finns det nåt program som kan göra ovanstående eller är det script som gäller?

Tack på förhand!

//aeus

Jag tror det ska gå att lägga ett Automator-skript som en så kallad folder action för att göra det du vill.

Automator har du i programmappen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-16 14:33
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag tror det ska gå att lägga ett Automator-skript som en så kallad folder action för att göra det du vill.

Automator har du i programmappen.

Tack för tipset!
Jag provade det lite snabbt men hittade sedan Hazel som gjorde ungefär samma fast lite förenklat

1
Bevaka tråden