Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airplay från ny iMac till AppleTV 3rd gen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har efter uppdatering till OS x Mavericks på min iMac (ny för i år) fått stora problem med att strömma musik till mitt högtalarsystem via en AppleTV. Apple-TVn syns inte som val på iMacen när jag vill välja AirPlay-skärm. Något som alltid visades tidigare. Någon gång emellanåt kommer alternativet upp men då hänger inte ljudet med, utan det är bara bilden som skickas. Har 2 Apple-TVs här hemma och ingen av dem fungerar längre att strömma ljud till. Vad kan problemet vara och hur ska jag kunna få det att fungera igen?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-14 20:25

Airplay skärm är till för skärmdubblering och då är det både ljud och bild du skickar.

Istället kan du.
Håll in Alt och klicka på ljudsymbolen i aktivitetsfältet och välj din ATV.
Eller öppna Inställningar på din iMac och välj Ljud och markera var du vill skicka ljudet.
I iTunes kan du också välja var ljudet ska gå genom att klicka på Airplay symbolen bredvid ljudreglaget.

Hmm, men mitt största problem är att ATV inte ens visas som alternativ just nu, varken för bild eller ljud via airplay, trots att de är anslutna till samma wifi-nätverk. Då kan jag inte heller välja min ATV som ljudutgång.

Ursprungligen av annahofwing:

Hmm, men mitt största problem är att ATV inte ens visas som alternativ just nu, varken för bild eller ljud via airplay, trots att de är anslutna till samma wifi-nätverk. Då kan jag inte heller välja min ATV som ljudutgång.

Startat om din ATV och dator?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Startat om din ATV och dator?

Jadå, de är omstartade massor av gånger, det har inte fungerat på ca 2 månader så nu börjar jag bli lite less...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-14 22:37

AirPlay är kanske avaktiverat på din ATV

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-14 22:42

Anslutna till nätverket med kablar eller trådlöst (eller både och)? Vilken router har du?

Ursprungligen av lappen71:

AirPlay är kanske avaktiverat på din ATV

Ursprungligen av kenjon:

Anslutna till nätverket med kablar eller trådlöst (eller både och)? Vilken router har du?

Alla inställningar är som de ska. Jag ansluter trådlöst och har en Asus RT-N56U som router. Den bytte vi till några veckor före uppdateringen till Mavericks. Kanske ligger felet där, men vad kan det vara i så fall?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-15 09:01
Ursprungligen av annahofwing:

Alla inställningar är som de ska. Jag ansluter trådlöst och har en Asus RT-N56U som router. Den bytte vi till några veckor före uppdateringen till Mavericks. Kanske ligger felet där, men vad kan det vara i så fall?

I en annan tråd som är aktuell här nu står det att just Asus-routrar har problem med Airplay.

Problemet är löst nu. Det var Routern som var problemet och det löste jag på följande sätt.

Jag gick in under Trådlös --> Professionell och väl där aktiverade jag IGMPsnokande och jag satte Multicasthastigheten till HTMIX 130/144. Så nu fungerar det igen, i alla fall med ljudet. Bilden följer inte med men det var musiken som var det viktigaste. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden