Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify lanserar gratistjänst för mobiler och surfplattor

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musiktjänsten Spotify fortsätter att växa och utöka sina tjänster. Nu kan också mobila enheter strömma musik gratis blandat med reklam.

Läs hela artikeln här

Ganska värdelöst om man inte ens kan välja vilken musik som ska spelas. Hur är det bättre än helt vanlig radio? Visst, man kanske kan göra egna listor som bara innehåller några enstaka låtar, men ändå...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-13 16:13
Ursprungligen av Segas:

Ganska värdelöst om man inte ens kan välja vilken musik som ska spelas. Hur är det bättre än helt vanlig radio? Visst, man kanske kan göra egna listor som bara innehåller några enstaka låtar, men ändå...

Så betala då för premium istället!!!
Det är gratis så vad hade du förväntat dig för funktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-13 18:29
Ursprungligen av lappen71:

Så betala då för premium istället!!!
Det är gratis så vad hade du förväntat dig för funktioner.

Förmodligen samma funktioner som är gratis på datorn? Dvs gratis musik mot att man lyssnar på lite reklam.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-13 18:47
Ursprungligen av tooobe:

Förmodligen samma funktioner som är gratis på datorn? Dvs gratis musik mot att man lyssnar på lite reklam.

Som jag förstår är det ändå mer avskalat att man inte kan spela enskilda låtar utan enbart spellistor och radio.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-13 18:49
Ursprungligen av lappen71:

Som jag förstår är det ändå mer avskalat att man inte kan spela enskilda låtar utan enbart spellistor och radio.

Jo, jag svarade på din fråga om vad man kunde förvänta sig för funktioner trots att tjänsten är gratis. Trist att rättighetshavarna kräver att det ska fungera olika beroende på om man har mobil / surfplatta / dator.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-13 18:55
Ursprungligen av tooobe:

Jo, jag svarade på din fråga om vad man kunde förvänta sig för funktioner trots att tjänsten är gratis. Trist att rättighetshavarna kräver att det ska fungera olika beroende på om man har mobil / surfplatta / dator.

Ja men det är väl för att folk ska känna sig "tvingade" att betala för premium.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-13 18:57
Ursprungligen av lappen71:

Ja men det är väl för att folk ska känna sig "tvingade" att betala för premium.

Självklart är det så. Det gör inte att man inte kan ha högre förväntningar än vad det de nu lanserat lever upp till.

Ursprungligen av lappen71:

Så betala då för premium istället!!!
Det är gratis så vad hade du förväntat dig för funktioner.

En mycket vuxen attityd. Inte alla känner behovet av Premium, för det finns så lite extra i premium i Spotify att tillgå att det inte är värt den dubbla kostnaden. Unlimited borde funnits direkt i mobilen istället för att det ska behövas (som nämnt) det dubbla i avgift.

Ljudkvalitén är dessutom under all kritik om man ska kunna njuta av musiken. Så, ja...Unlimited fungerar perfekt för många.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-13 19:39
Ursprungligen av Segas:

En mycket vuxen attityd. Inte alla känner behovet av Premium, för det finns så lite extra i premium i Spotify att tillgå att det inte är värt den dubbla kostnaden. Unlimited borde funnits direkt i mobilen istället för att det ska behövas (som nämnt) det dubbla i avgift.

Att avfärda något utan att ens ha provat det och när det dessutom är gratis är också verkligen vuxet.
Om man inte känner behov av premium så ska men heller inte klaga.

Ursprungligen av Segas:

En Ljudkvalitén är dessutom under all kritik om man ska kunna njuta av musiken. Så, ja...Unlimited fungerar perfekt för många.

Det håller jag med om till 100% och jag använder inte Spotify som seriös musikupplevelse utan för att upptäcka ny musik.

Ursprungligen av lappen71:

Att avfärda något utan att ens ha provat det och när det dessutom är gratis är också verkligen vuxet.
Om man inte känner behov av premium så ska men heller inte klaga.

Det håller jag med om till 100% och jag använder inte Spotify som seriös musikupplevelse utan för att upptäcka ny musik.

Jag avfärdar inte Premium, jag avfärdar dess lövtunna begränsningar för en tjänst som utan Premium är fullkomligt meningslöst att använda. Faktum är att det känns som ett rent hån att Spotify går ut med en sådan "nyhet" och samtidigt verkar känna sig stolta över det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-13 21:18
Ursprungligen av Segas:

Jag avfärdar inte Premium, jag avfärdar dess lövtunna begränsningar för en tjänst som utan Premium är fullkomligt meningslöst att använda. Faktum är att det känns som ett rent hån att Spotify går ut med en sådan "nyhet" och samtidigt verkar känna sig stolta över det.

Har jag sagt att du avfärdar premium? Snälla läsa vad jag skriver så slipper du anklaga mig för saker jag inte skrivit.
Ett hån att få spela "gratis" musik??? Ja vi har alla olika begrepp om vad som är hån och något bra.
Verkar som du tar detta lite personligt. Det är faktiskt bara en tjänst som du slipper att använda om du inte vill.

Ursprungligen av lappen71:

Har jag sagt att du avfärdar premium? Snälla läsa vad jag skriver så slipper du anklaga mig för saker jag inte skrivit.
Ett hån att få spela "gratis" musik??? Ja vi har alla olika begrepp om vad som är hån och något bra.
Verkar som du tar detta lite personligt. Det är faktiskt bara en tjänst som du slipper att använda om du inte vill.

Personligt? Nej. Men tjänsten är värdelös när man som användare inte har kontroll över vad som ska spelas upp. Varför inte låta tjänsten spela reklam som i den vanliga klienten? Finns ingen logik till varför en mobiltjänst ska vara så pass begränsad när användaren själv är den som betalar för vad det kostar att streama innehållet till mobilen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-13 23:15
Ursprungligen av Segas:

Personligt? Nej. Men tjänsten är värdelös när man som användare inte har kontroll över vad som ska spelas upp. Varför inte låta tjänsten spela reklam som i den vanliga klienten? Finns ingen logik till varför en mobiltjänst ska vara så pass begränsad när användaren själv är den som betalar för vad det kostar att streama innehållet till mobilen.

Betala för att streama? Den är väl gratis?
Har inga invändningar i dina synpunkter att man kunde ha mer kontroll över vilka låtar man vill spela.
Jag tycker det är ett smart drag alla fall av Spotify att inviga kunder till att upptäcka Spotify och få dom till gå över till premium.
Men framtiden får utvisa ifall det är ett smart drag eller inte.

Ursprungligen av lappen71:

Betala för att streama? Den är väl gratis?
Har inga invändningar i dina synpunkter att man kunde ha mer kontroll över vilka låtar man vill spela.
Jag tycker det är ett smart drag alla fall av Spotify att inviga kunder till att upptäcka Spotify och få dom till gå över till premium.
Men framtiden får utvisa ifall det är ett smart drag eller inte.

Bra bandbredd kostar extra - om man inte har en dyrare variant på mobilabonnemanget...så kostnad på kostnad.
Majoriteten i världen känner för övrigt nog redan till Spotify...det är knappast nytt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-14 08:12
Ursprungligen av Segas:

Majoriteten i världen känner för övrigt nog redan till Spotify...det är knappast nytt...

För några dagar sedan introducerades Spotify till 20 stycken nya länder, många där känner troligtvis inte till Spotify.

Ursprungligen av joakimo:

För några dagar sedan introducerades Spotify till 20 stycken nya länder, många där känner troligtvis inte till Spotify.

Nu menar jag civiliserade länder...med ungdomar som utnyttjar internet- och mobila tjänster närmast dagligen...då är det omöjligt att inte hört talas om Spotify.

Ursprungligen av Segas:

Nu menar jag civiliserade länder...med ungdomar som utnyttjar internet- och mobila tjänster närmast dagligen...då är det omöjligt att inte hört talas om Spotify.

Japan har då inte Spotify

Ursprungligen av Borttaget:

Japan har då inte Spotify

Men du tror inte en hel del japanska ungdomar känner till fenomenet "Spotify"?

Senast redigerat 2018-07-23 10:01
Ursprungligen av Segas:

Men du tror inte en hel del japanska ungdomar känner till fenomenet "Spotify"?

Vi kan säga så här.

Inte majoriteten av de Internet-användande folket i Japan.

Ursprungligen av Borttaget:

Vi kan säga så här.

Inte majoriteten av de Internet-användande folket i Japan.

Det kan vi nog bara spekulera om.

Senast redigerat 2018-07-23 10:02
  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-18 15:41

Snika j*vlar. Allting ska vara gratis. Haft Premium ett bra tag och nöjd med det. Skulle aldrig vilja ha reklam. Man får vad man betalar för. Är ni så besvikna över att ni inte får precis hur ni vill även från Spotify's tjänst i mobilen. Gör som man ska då, betala. Alla ska ha allt gratis, så less på det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-23 21:11

Tydligen är intresset stort på gratis Spotify
http://array.se/nyheter/spotify-for-mobila-en...

Nu har jag fått Spotify-appen i IOS uppdaterad med den här nya gratis-funktionen. Gäller säkert er andra också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-09 10:13
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nu har jag fått Spotify-appen i IOS uppdaterad med den här nya gratis-funktionen. Gäller säkert er andra också?

För mig har gratisfunktionen fungerat ända sedan mitt premium gick ut för typ en vecka sedan. Även innan appuppdateringen alltså...

Ursprungligen av tooobe:

För mig har gratisfunktionen fungerat ända sedan mitt premium gick ut för typ en vecka sedan. Även innan appuppdateringen alltså...

Där ser man! Jag har fortfarande Premium så allt ser likadant ut även efter uppdateringen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-09 10:19

Mitt premium har gått ut men jag har inte uppdaterat appen och allt ser fortfarande ut som förut.

1
Bevaka tråden