Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app har börja sörpla processor

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör OS X 10.9 med Mail 7.0 (1812). Sedan någon vecka tillbaka noterar jag en onormal fläktaktivitet när jag skriver ett mail, eller i övrigt interagerar med Mail. Ofta lägger sig Mail och tar ca 100% CPU. Jag har minimerat mina antal konton i Mail och till exempel inaktiverat mitt Gmail-konto. Har nu bara en simpel Telia IMAP och mitt iCloud-konto där. Starta om Mail eller datorn hjälper inte.
Några tips på inställningar att gå över eller plist-filer att slänga etc?

https://discussions.apple.com/thread/3214729?...

På sista sidan nämner de något om att öppna key chain och first aid. Verkar ha löst problemet för några.

Provar att reparera nyckeknippan så får vi se om den börjar uppföra sig. Det fina i kråksången är att jag äntligen fimpade min gmail. Satte den på forward till min iCloud så jag får min mail iaf.

Nyckelringsmanövern hjälpte inte. Om jag deaktiverar min Telia IMAP så hjälper det. Tog bort kontot och la till på nytt. Så fort det kontot är aktivt så ligger mail på 25-100% CPU.

Ursprungligen av pmarriott:

Nyckelringsmanövern hjälpte inte. Om jag deaktiverar min Telia IMAP så hjälper det. Tog bort kontot och la till på nytt. Så fort det kontot är aktivt så ligger mail på 25-100% CPU.

Så om jag förstår dig korrekt så dyker endast detta problem så fort du ställer in Telia-kontot? Har du kollat med Telia om de har några kända problem?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så om jag förstår dig korrekt så dyker endast detta problem så fort du ställer in Telia-kontot? Har du kollat med Telia om de har några kända problem?

Ingen känd driftstörning säger de. Dessutom är problemet intermittent återkommande. Det har varit så här i någon vecka och om det var en driftstörning skulle de nog ha löst det vid det här laget.

Ursprungligen av pmarriott:

Ingen känd driftstörning säger de. Dessutom är problemet intermittent återkommande. Det har varit så här i någon vecka och om det var en driftstörning skulle de nog ha löst det vid det här laget.

Skulle nog kalla det för en bug och inte driftstörning, men men.. Var iaf ett long shot. Du testade även allt annat som nämndes i tråden jag länkade till?

Har inte resettat PRAM som det föreslås och har inte reparerat behörigheter. Har heller inte provat att köra Mail i 32 bitarsläge. Men går det öht i 10.9?

Ursprungligen av pmarriott:

Har inte resettat PRAM som det föreslås och har inte reparerat behörigheter. Har heller inte provat att köra Mail i 32 bitarsläge. Men går det öht i 10.9?

Att köra mail i 32 bit i 10.9 borde inte gå, men resterande kan du testa.

1
Bevaka tråden