Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg MBP 13" 2011

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Har en MBP (..13" /tidig 2011 2,3 GHz Core i5 320GB/92 GB ledigt/4 GB ram)
Kör Mavericks 10.9.
Tycker att den på sistone börjat badbolla onödigt mycket och den har blivit märkbart segare.

Understående meddelande kom upp då jag körde "Reparera skivbehörigheter"
Vad betyder meddelandet och har det nåt att göra med att manicken segar till sig..?

Varning: SUID-filen ”System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent” har ändrats och repareras inte.

Senast redigerat 2013-12-12 21:16

Det är ett normalt meddelande.

Du skulle kunna rensa upp hårddisken det är förmodligen den som har lite mycket att göra.

Lägg in lite screenshots från aktivitetshanteraren som visar vad datorn är upptagen med.
Har du några kronor över så ersätt din gamla hårddisk med en SSD, här finns en väldigt bra tråd för det, http://www.99mac.se/forum/t/295131-guide-vilk...

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-12-13 13:13

Jag hade slängt i mer ram-minne i den. Har likadan modell som du. Hade också 4gb ram och fick en massa badbollar. Slängde i 16gb ram (och senare en SSD). Ram-minne kostar inte många kronor i dagsläget.

Ursprungligen av Cribe:

Jag hade slängt i mer ram-minne i den. Har likadan modell som du. Hade också 4gb ram och fick en massa badbollar. Slängde i 16gb ram (och senare en SSD). Ram-minne kostar inte många kronor i dagsläget.

Gjorde detsamma på lika modell. Märkte ingen jätteskillnad med mer Ram (beror säkert på vad man gör med sin Mac. Men med en SSD blev det en helt ny dator.

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-12-13 16:57
Ursprungligen av kafferast:

Gjorde detsamma på lika modell. Märkte ingen jätteskillnad med mer Ram (beror säkert på vad man gör med sin Mac. Men med en SSD blev det en helt ny dator.

Jo, med SSD-n blev det en helt ny dator, men med ram-minnet försvann mina badbollar

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-13 18:48

En SSD eliminerade mina badbollar helt för några år sedan. Uppgradering av RAM-minne gjorde jag senare.

Tackar ödmjukast för alla svar!
Det lutar åt det som jag funderat på själv från början, dvs mer RAM och en SSD så småningom...

God Jul på Er alla från Finland!
(...där ju Tomten bor på riktigt!

1
Bevaka tråden