Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen MacBook Air - iCloud Find My Mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2013-12-12 20:01

Hade besök av en klåfingrig typ i mitt hem förra veckan, och denne tog med sig min Macbook Air ut genom fönstret

Har via iCloud lyckats låsa datorn med PIN-kod, men jag ser fortfarande inte vart den är? Datorn aktiverades första gången vid lunchtid idag, då jag fick ett mail som sa att låsningen aktiverats... Går det att få reda på senaste positionen utan att datorn är påslagen på något sätt? Nu står det bara att den är offline...

Inte utan att den är igång och uppkopplad till nätet. Har du låst den så är det nog kört då användaren inte kan koppla upp den till WiFi. Möjligt om den kopplas upp via ethernet..

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2013-12-12 20:09

Borde man inte kunna se senaste position? Detta gjordes efter att jag låst den, och klickat på spela ljudknappen i iCloud...

Citat:

Ett ljud spelades upp på Oskars MacBook Air 1,8GHz.
Ett ljud spelades upp på Oskars MacBook Air 1,8GHz kl. 09.37 den 12 december 2013.

Fick ovanstående meddelande på mailen för en timma sedan - verkar som tiden ligger 9h bakom svensk? Är detta iCloud standard, eller har min Macbook tagit sig över till amerika?

Det är tiden lokalt på Apples servrar som rapporteras.
Cupertino är 9 timmar efter.

1
Bevaka tråden