Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med 3D via mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har problem att spela upp 3d filmer (sbs) via min Macbook pro 2012 till min 3d tv. Jag använder High speed HDMI men vet ej om det är 1.3 eller 1.4. Mediaspelaren är VLC och filmerna är i Side-by-side läge och 1080p. Min tv är inkopplad som en extern skärm med Mavericks.

Mitt problem är att bilden blir överexponerad med svarta ränder på varje sida av skärmen vilket gör att bilden bara flyter ihop

Tacksam för svar innan jul!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-12-12 11:42
Ursprungligen av Emil Stahl:

Hej!

Jag har problem att spela upp 3d filmer (sbs) via min Macbook pro 2012 till min 3d tv. Jag använder High speed HDMI men vet ej om det är 1.3 eller 1.4. Mediaspelaren är VLC och filmerna är i Side-by-side läge och 1080p. Min tv är inkopplad som en extern skärm med Mavericks.

Mitt problem är att bilden blir överexponerad med svarta ränder på varje sida av skärmen vilket gör att bilden bara flyter ihop

Tacksam för svar innan jul!

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-...

inte till hjälp

Ursprungligen av Emil Stahl:

inte till hjälp

Skämtar du? Det står klart och tydligt i tråden att det är HDMI 1.4 som gäller och du skriver att du inte är säker om du har 1.3 eller 1.4.

Börja med att ta reda på om du har HDMI 1.4.

1
Bevaka tråden