Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 7 finns i 74 procent av enheterna

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Apple har nu 74 procent av IOS-enheterna uppdaterats till IOS 7 medan det lite över ett år gamla IOS 6 står för 22 procent.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-06 14:26

Iom att siffrorna baseras på de enheter som besöker appstore så ska de nog tas med en liten nypa salt. De användare som inte uppgraderat från iOS5 är nog knappast så flitigare besökare på appstore heller vilket gör att det finns ett mörkertal.

Ursprungligen av rhesus:

Iom att siffrorna baseras på de enheter som besöker appstore så ska de nog tas med en liten nypa salt. De användare som inte uppgraderat från iOS5 är nog knappast så flitigare besökare på appstore heller vilket gör att det finns ett mörkertal.

Man kan nog utgå från att en och annan av dem uppdaterar någon installerad app då och då.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-06 15:55
Ursprungligen av rhesus:

Iom att siffrorna baseras på de enheter som besöker appstore så ska de nog tas med en liten nypa salt. De användare som inte uppgraderat från iOS5 är nog knappast så flitigare besökare på appstore heller vilket gör att det finns ett mörkertal.

Hur kan du veta det? Är det något man ska ta med en nypa salt är ditt antagande som inte bygger på någon som helst statistik utan en personlig åsikt.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-06 19:37
Ursprungligen av lappen71:

Hur kan du veta det? Är det något man ska ta med en nypa salt är ditt antagande som inte bygger på någon som helst statistik utan en personlig åsikt.

Självklart kan jag inte veta det, inte ens apple har de siffrorna iom att de inte vet hur många av de sålda enheterna som fortfarande är i bruk. Däremot vet vi, bland annat från inlägg i det här forumet, att långt ifrån alla har appar på sina telefoner. Dessutom är det många appar som inte fungerar med äldre operativsystem, det går en stor vattendelare vid iOS 6 och ytterligare en vid iOS 7. Att därför basunera ut att 96% av användarna har iOS 6 eller senare baserat på statistik från en veckas "besök" i appstore är väl kanske något missvisande.

Jag är själv apputvecklare och i mitt vardagsrum ligger just nu en iphone 4, en 4s, en 5c, en 5s samt det svarta fåret, en samsung galaxy. Det betyder dock inte att jag sväljer all rosig statistik som kommer från apple med hull och hår

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-06 19:43
Ursprungligen av rhesus:

Självklart kan jag inte veta det, inte ens apple har de siffrorna iom att de inte vet hur många av de sålda enheterna som fortfarande är i bruk. Däremot vet vi, bland annat från inlägg i det här forumet, att långt ifrån alla har appar på sina telefoner. Dessutom är det många appar som inte fungerar med äldre operativsystem, det går en stor vattendelare vid iOS 6 och ytterligare en vid iOS 7. Att därför basunera ut att 96% av användarna har iOS 6 eller senare baserat på statistik från en veckas "besök" i appstore är väl kanske något missvisande.

Varför så arg förresten?

Jag är inte arg men du avfärdar något som du OMÖJLIGEN kan veta mer om än själva Apple.

Står klart och tydligt att av dom enheter som besökte Appstore senaste veckan fram till 1 dec har iOS7.
Det var inte frågan om hur stor andel av alla enheter som Apple totalt har sålt har iOS7

Sen förstår jag inte denna besatthet att ifrågasätta statistik hela tiden.
Vem som helst som har lite sunt förnuft vet om att man ska ta den med en nypa salt men den är en fingervisning.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-06 20:04
Ursprungligen av rhesus:

Självklart kan jag inte veta det, inte ens apple har de siffrorna iom att de inte vet hur många av de sålda enheterna som fortfarande är i bruk. Däremot vet vi, bland annat från inlägg i det här forumet, att långt ifrån alla har appar på sina telefoner. Dessutom är det många appar som inte fungerar med äldre operativsystem, det går en stor vattendelare vid iOS 6 och ytterligare en vid iOS 7. Att därför basunera ut att 96% av användarna har iOS 6 eller senare baserat på statistik från en veckas "besök" i appstore är väl kanske något missvisande.

Jag är själv apputvecklare och i mitt vardagsrum ligger just nu en iphone 4, en 4s, en 5c, en 5s samt det svarta fåret, en samsung galaxy. Det betyder dock inte att jag sväljer all rosig statistik som kommer från apple med hull och hår

Jag skulle nog säga att det är VÄLDIGT FÅ som inte har en enda app.

Men det är ju iofs sant, iOS7 är värdelöst så 74% kan ju aldrig stämma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-06 20:52

Finns det inget i iOS som alltid ringer hem? Nog borde väl Apple vilja, på ett oskyldigt eller inte så oskyldigt sätt vilja veta hur många som är i gång.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-06 20:55
Ursprungligen av acke:

Finns det inget i iOS som alltid ringer hem? Nog borde väl Apple vilja, på ett oskyldigt eller inte så oskyldigt sätt vilja veta hur många som är i gång.

Det vet dom garanterat men inget dom vill avslöja

Ursprungligen av acke:

Finns det inget i iOS som alltid ringer hem? Nog borde väl Apple vilja, på ett oskyldigt eller inte så oskyldigt sätt vilja veta hur många som är i gång.

Det borde det inte finnas såvida du stänger av kontroll av uppdateringar och inte aktiverar att automatiskt skicka diagnostikdata. Det vore högst olämpligt av Apple om de ändå gjorde något sådant. Men utgår vi från att det inte finns något sådant så ska Apple inte ha någon möjlighet att veta vilka datorer som är i bruk.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-07 11:00
Ursprungligen av lappen71:

Vem som helst som har lite sunt förnuft vet om att man ska ta den med en nypa salt men den är en fingervisning.

Jaså? Nyss var det ju mitt påstående som skulle tas med en nypa salt och inte statistiken

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-07 11:11
Ursprungligen av rhesus:

Jaså? Nyss var det ju mitt påstående som skulle tas med en nypa salt och inte statistiken

Orka

Mina enheter:
iOS7 på iPhone
iOS6 på iPad
iOS4 på iPod Touch(G2)

dvs Jag är ett tvärsnitt av användarna i "tårtan"

Det lär ju vara ganska lätt för dom att veta hur många % det är som kör vad. Eftersom att jag nästan garanterat kan tänka mig att dom har stenkoll på hur många enheter som finns ute. Dessutom så fort man uppdaterar så kopplas ju telefonen upp mot dom och det lär ju poppa upp serienummer på vilken enhet som tog hem vad. Så även om App Store gör det samma gör garanterat over the air uppdateringar av iOS eller till och med kabel sync med datorn och itunes detsamma. Förutom då App Store och eventuella over the air eller kabel uppdateringar så har vi ju det faktum att majoriteten säkerligen inte stänger av sina skicka felrapporter till Apple, i och med att inget är felfritt och vare sig vi märker av ett fel eller inte beroende på hur dom valt att man skall uppleva ett fel (så som att när man startar en app att den lägger av.) Så går det ju förmodligen ut en felrapport som i sin tur avslöjar vilken iOS version man kör.

Oavsett hur man vrider och vänder på det kan man utan krusiduller iaf säga att adoptionrate för iOS smäller Android på fingrarna 24/7. Det är ju just detta som gör att vissa appar/program vad man nu önskar att kalla dom aldrig kommer till Android utan blir iOS exklusiva.

1
Bevaka tråden