Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att installera os x efter omformatering, Imac 21,5 2011 års modell

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet började med att datorn låste sig lite till och från,
til slut gick det inte att köra den alls nästan , så valde att slänga i systemåterställningsskivan och blåsa datorn.
Jag började med formatera hårdisken som är på 500 gb (valde 1 partition med mac os extended Journalförd)
Installationen avbröts efter halva ungefär och står att hjälpfiler inte kunde kopieras ,
gjorde om processen med samma resultat, så min tanke var att disken har gått sönder ,
Tänkte då testa installera os på min externa hårdisk, Western digital 300 Gb Usb 2.0
Installationen slutfördes men kunde ändå inte starta upp datorn. kommer till en grå skärm där en rund färgglad ikon står och snurrar.
Har även testat samma process på en usb sticka 32 gb med samma resultat.

Förslag ??

Hur är den externa hårddisken och USB-stickan formaterade?

För att du ska kunna starta från dem så måste filsystemet vara Mac OS Extended, och partitionstabellen måste vara GUID.

Filsystemet är formaterat så ja ,
bör tillämpas att ibland när jag försöker installera till usb sticka eller externa hårdisken så avbryts det ibland

Ursprungligen av Pine_citrus:

Filsystemet är formaterat så ja...

Nu svarade du bara angående filsystemet. Men hur är det med partitionstabellen?

Jag har formaterat enligt Mac OS Extended (journalförd), och partitionstabellen har varit GUID på både HDD och usb stickan

1
Bevaka tråden