Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man byta RAM själv utan att garantin går förlorad?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tror jag har gjort ett misstag köpte 2x4 GB minnen till min macbook pro med ett giftcard från mrtoken.com anledningen var att det var billigare än i min lokala apple affär. Det är samma som de hade i affären men nu har jag kommit på att jag måste installera det själv såsäga, jag skulle kunna lämna in det till apple i stan för att ha kvar garantin osv (ingen aning men tror den försvinner om jag skulle ta sönder datorn om jag failar) jag kan skicka tillbaka de men jag vill höra lite här om det är lätt att göra det själv eller om ni har nått tips om hur jag ska göra, eller ni kanske tillomed vet om det är gratis att lämna in det till apple i och med att jag köpte min dator där.

Senast redigerat 2013-12-04 10:49

Har för mig att du kan byta RAM utan att bryta garantin:
https://discussions.apple.com/message/2217796...

Då du inte skriver vilken MBP du har så kan du själv kolla på iFixit.com under den modell du har för hur du gör bytet (Det är riktigt simpelt att göra själv).

Minnen byter man själv. Står till och med i datorns bruksanvisning hur du går tillväga.

1
Bevaka tråden