Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini mid 2011 HDMI > HDMI switch > 1080p tv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har valt att samla alla mina enheter i en garderob i lägenheten. Jag har försökt få rätt på ljudet via hdmi via två olika PC maskiner med grov frustration som resultat. Jag har nu lyckats fixa en Mac mini från mitten på 2011 som jag uppgraderat till os x 10.9.
Kopplar jag denna rakt in i min Sharp Aquos LC-70LE747E funkar detta hur bra som helst. Jag vill dock koppla in denna via min HDMI matrix switch (Ligawo HDMI Matrix 4x4 Premium 1080p 3d) för att sedan kunna sprida bilden till 4 olika bildkällor. Här fastnar jag dock. Helt svart på skärmen. Jag har lyckats koppla både xbox och två olika windows baserade datorer på detta sättet utan några konstigheter. Jag misstänker att problemet ligger i att mac minin inte vet vilka upplösning den ska välja.

Någon som har något förslag på hur jag ska komma i ordning med detta?

Fas två, som egentligen är det jag vill testa är att få ut digitalt ljud 7.1 via hdmi > switch > förstärkare. Någon som vet om det faktiskt går eller ska jag lägga ner projektet?

Senast redigerat 2013-11-29 21:56

Har nu testat att koppla via min hembioförstärkare Marantz sr-8002 till hdmi switchen. Detta funkade bra sålänge som jag först startar mac minin.

Det känns därför som att mac minin inte vet vilken upplösning den ska skicka till switchen. Finns det något sätt att berätta vilken upplösning macen ska skicka oavsett vad den tror att den ska göra?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-01 08:30

Kanske detta program kan hjälpa
http://www.madrau.com/indexSRX4.html

1
Bevaka tråden