Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopia?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min MacBook Pro för ungefär en månad sedan. Fungerar klockrent! Igår såg jag att det helt plötsligt har lagts till en säkerhetskopia på 16,3 GB på hårddisken och inte en aning om vad detta kan vara. Eftersom jag har en så pass liten hårddisk vill jag vara sparsam med utrymmet. Det är inte säkerhetskopia på min iPhone för där kör jag iCloud på hela köret. Någon som har en idé?

Tack på förhand!

Googla efter Time Machine. Detta är ett inbyggt program i OSX som tar backup på din dator. Allmänt bra, dock rekommenderar jag att du fortsätter att göra det, fast mot en annan disk.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Googla efter Time Machine. Detta är ett inbyggt program i OSX som tar backup på din dator. Allmänt bra, dock rekommenderar jag att du fortsätter att göra det, fast mot en annan disk.

Tack!

Jag kör Time Machine till min Time Capsule och såg att när man inte är uppkopplad till den så tar den back-up på datorns hårddisk istället. Funkade att stänga av Time Machine så försvann denna säkerhetskopian. Jag kör självklart Time Machine när jag kommer till jobbet där Time Capsulen står.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-30 15:54

Det är "local snapshots" och de raderas automatiskt om du behöver utrymmet till annat

Om lokala ögonblicksbilder i Time Machine på Bärbara Mac-datorer

Citat:

Om det är ont om utrymme på din hårddisk slutar Time Machine göra lokala ögonblicksbilder och några eller alla lokala ögonblicksbilder tas bort för att skapa utrymme för de program som används. När tillräckligt med utrymme finns tillgängligt igen börjar Time Machine återigen göra lokala ögonblicksbilder. Det innebär att din hårddisk kommer att ha samma mängd tillgängligt utrymme som den skulle haft om inte Time Machine hade varit aktiverat.

1
Bevaka tråden