Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka T68i via USB

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 08:43

Ok, jag må göra bort mig nu, men mobiltelefon är för mig ett nödvändigt ont. Gick och köpte mig en T68i - en lagom telefon för mina behov.

Frågan är nu:

1. Stödjer iSync synkning via T68:ans USB-kabel, eller är det endast via bluetooth som gäller?

2. Kan man synka Entourage-kontakter/kalender via iSync?

  • Medlem
  • 2003-08-01 09:34

Tjena,

Prövade detta med flickvännens iBook.
jag har testat med OS 10.2 och USB-kabel (Ericsson orginal), fick inget att fungera.
Min lösning var Belkin Bluetooth adapter, snurrar perfekt. Just nu sitter hon t.o.m. och mailar bilder via mobilen+datorn o blåtand från Kroatioen!

Jag köpte adapter på inLife, 499 pix

  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 12:25

Och jag antar att det går lika bra att plugga in BlueTooth-adaptern i flickvännens Cube?

Med USB-adaptern kan man inte skicka filer eller synkronisera någonting. Med andra ord så är den helt värdelös... :/

  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 22:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Med USB-adaptern kan man inte skicka filer eller synkronisera någonting. Med andra ord så är den helt värdelös... :/

Med risk för att bli idiotförklarad:
- Men det gör det med BlueTooth-adaptern som bjorn talar om? Överför man filer (bilder) med iSync också?

Bra telefon du köpt. För att skicka filer via BT är det bara att markera t.ex. en gif-bild och välja skicka fil från BT-menyn som finns i menyraden när adaptern är i. iSync har jag bara använt för att synka adressbokens kontakter och det funkar bra.

Sedan kan man skicka SMS från adressboken, mycket smidigt. Du får också ett meddelande på skärmen när någon ringer eller messar så kan du svara direkt från datorn.

Sedan får man inte glömma Salling Clicker. Fjärrstyr Keynotes/Powerpoint eller iTunes, eller bara muspekaren med joysticken på T68an. Eller få datorn att hälsa dig välkommen hem när du kommer inom räckhåll och låt skärmsläckaren gå på när du går iväg. Mycket ballt. Kostar ca 85 spänn.

1
Bevaka tråden