Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes - köpt musik går inte att ladda hem igen?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sliter mig i håret över detta! Köpte ett par album på iTunes tidigare från min gamla Windowsdator, men nu kan jag inte hämta hem musiken jag har köpt? Detta skedde med samma användarnamn/lösenord och jag har både avaktualiserat och aktualiserat alla enheter som varit inblandade, men ändå går det inte.

Är jag snuvad på pengarna? :S

Ursprungligen av Segas:

Jag sliter mig i håret över detta! Köpte ett par album på iTunes tidigare från min gamla Windowsdator, men nu kan jag inte hämta hem musiken jag har köpt? Detta skedde med samma användarnamn/lösenord och jag har både avaktualiserat och aktualiserat alla enheter som varit inblandade, men ändå går det inte.

Är jag snuvad på pengarna? :S

Musik får du bara ladda ner 1 gång per köp, åtminstone med ett svenskt konto.

Kontakta Apple via iTunes.

Ursprungligen av pmarriott:

Musik får du bara ladda ner 1 gång per köp, åtminstone med ett svenskt konto.

Snuvad på pengarna alltså... :/

Ursprungligen av Segas:

Snuvad på pengarna alltså... :/

Nej.

Hittar inte ens en simpel e-postadress så man kan skriva till iTunes Support...

Ursprungligen av Segas:

Hittar inte ens en simpel e-postadress så man kan skriva till iTunes Support...

Du har ordrarna under ditt konto i iTunes, gå den vägen så får du möjlighet att kontakta Apple där.

Ursprungligen av Segas:

Hittar inte ens en simpel e-postadress så man kan skriva till iTunes Support...

http://www.apple.com/se/support/itunes/

Jag vill inte låta otrevlig, men där finns inga e-postadresser till support - och deras forum var ju något otroligt rörigt.

Gör som jag skrev i inlägg 7.

Ursprungligen av Segas:

Jag vill inte låta otrevlig, men där finns inga e-postadresser till support - och deras forum var ju något otroligt rörigt.

https://getsupport.apple.com/ContactInfo.acti...

Vi beklagar

Vi kan inte behandla din förfrågan just nu. Försök igen eller kom tillbaka senare.

200|Nov-25-2013||||||b9affb8f-9daf-4de0-b632-af32aa7b2a9d

Jag ger upp, aldrig mer iTunes.

Ursprungligen av Segas:

Vi beklagar

Vi kan inte behandla din förfrågan just nu. Försök igen eller kom tillbaka senare.

200|Nov-25-2013||||||b9affb8f-9daf-4de0-b632-af32aa7b2a9d

Jag ger upp, aldrig mer iTunes.

Om du inte gör det redan, ta backup. Ett tips

Ursprungligen av barbapappa_86:

Om du inte gör det redan, ta backup. Ett tips

Jag fick intrycket av att iTunes var en tjänst där man köpte musik för att sedan kunna lyssna på den med sitt konto, oavsett dator - tji fick jag.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-11-25 19:06
Ursprungligen av Segas:

Jag fick intrycket av att iTunes var en tjänst där man köpte musik för att sedan kunna lyssna på den med sitt konto, oavsett dator - tji fick jag.

Tyvärr inte riktigt så. Att kunna ladda hem samma saker till nya enheter osv. gäller framförallt appar, böcker men dock inte musik (p.ga.) rättighetsskäl. Däremot är det inte omöjligt att du får hjälp om du gör som ovan föreslagits - Kontakta Apple via iTunes. Rapportera problem via iTunes store -> Konto -> Köphistorik.

Hoppas det löser sig för dig, att bli av med musik är inte alls kul..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-11-25 19:25

Det bästa är att ta backup på musiken man köpt, t.ex. genom att bränna ut dem på CD.

Ursprungligen av planB:

Det bästa är att ta backup på musiken man köpt, t.ex. genom att bränna ut dem på CD.

Det var tanken att jag skulle göra det idag.

Telefon då? Det är ju framför allt inte ovanligt att nedladdningar avbryts/blir korrupta, och då - efter vad jag har läst mig till - brukar de kunna fixa så att musiken kan laddas ner igen. Så om kontaktformuläret sket sig är det väl bara att ringa 020 100 529.
http://support.apple.com/kb/HE57?viewlocale=s...

1
Bevaka tråden