Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plupp-poolen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-30 17:15

Startar härmed "Plupp-poolen", en insamling av iBook, PowerBook pluppar.
Tanken är att det är bättre att några har en komplett pluppuppsättning på sina bärbara.

Mitt bidrag är 1 (en) stycken orginalplupp som kommer från en TiBook 400.

Skänkes till behövande.

Hälsningar
Richard

Har alla 4 kvar under Powerbooken, men däremot så har plupparna som ska hålla skärmen lite separerad från tangentbordet "smält" bort.

Så jag undrar om någon som har IKEA i närheten (har 50 mil till närmaste IKEA) som kan köpa en såndär påse med genomskinliga pluppar och kan skicka mig några. Jag betalar givetvis!

  • Medlem
  • 2003-07-31 01:30

¿¿¿

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 01:45

Nixon den var genial, det är ju både Plupp och nån slags (nord)pool...
Sånt som detta som gör att jag gillar 99mac

CyberPet
Måste det vara IKEA...?

Jag tror de flesta möbelaffärer har sådana där, med klister på undersidan, som egentligen är avsedda som stötdämpare på insidan av skåpdörrar. Jag har hittat en sort som är ca 4 mm i diameter, funkar kalas!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 08:26

Hmm, vet inte om det här kan tolkas som smygreklam men jag kan tipsa om att LAN-Master har fötter till PB G4 (5 pack) för 50:- +frakt +moms samt fötter till iBook (3 pack) för 195:- +frakt +moms...

  • Medlem
  • 2003-07-31 09:29

Hur är det med svarta pluppar á la modellen för skåpsdörrar?

/Fredrik

De affärer jag varit till har inga såna "pluppar" till sina skåp. Har både nya köksluckor och garderober och fick aldrig några såna. Så det måste vara nån slags mobbing här uppe i norr, eller så har jag haft otur. Därav min efterlysning, har inte sett några pluppar och vill gärna ha genomskinliga då de ser snyggast ut.

  • Medlem
  • 2003-08-01 01:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet

Så jag undrar om någon som har IKEA i närheten (har 50 mil till närmaste IKEA) som kan köpa en såndär påse med genomskinliga pluppar och kan skicka mig några. Jag betalar givetvis!

Jag jobbar 100 meter från Ikea... jag skall köpa pluppjävlar åt dig... men jag jobbar inte fören på måndag nästa gång... Jag är lite osäker på vilka typer av pluppar som åsyftas?

De är typ helt transparenta, kanske 3-4 mm i diamater och nån milimeter höga. Ser ut som en blöt droppe ungefär. Har sett dem på bild nånstans men kommer inte ihåg var nu så jag kan inte länka dit.

Om du köper pluppar åt mig så vore det toppen!! givetvis får du ersättning för det.

  • Medlem
  • 2003-08-01 09:47

Jag skulle vilja ha dito, fast svarta och som täcker hålet efter de gamla plupparna (på ovansidan nu alltså).

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 11:42

Jag blev av med en plupp i höstas och tillverkade snabbt en ny (transparent) som passar och sitter fast i hålet för den gamla pluppen (vit iBook). Material som användes var en liten bit av en patron till en limpistol. Om någon är intresserad kan jag sätta samman en liten tillverkningsinstruktion (viss händighet krävs).

Men hur fungerar de här IKEA-plupparna? Sitter de bara fast med klibbighet?

Edit: såg att det alltså finns originalpluppar att köpa. Men varför är iBookens så dyra? :eek:

  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 13:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Jsåg att det alltså finns originalpluppar att köpa. Men varför är iBookens så dyra? :eek:

Fötter till PB G4 kan vi köpa på 100 pack men iBookfötter finns bara som 3 pack och det är frakten från Holland som är största delen av priset...

  • Medlem
  • 2003-08-01 13:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
givetvis får du ersättning för det.

Jag tar inget betalt för det såvida inte plupparna skulle visa sig vara snordyra..

Vi löser nog det problemet när det dyker upp.... får väl hitta på nåt annat kul istället som överraskning.

Åh, vilken nostalgi att se Plupp!!!!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-03-12 19:19

Väcker en gammal tråd.
Har just upptäckt att jag saknar en plupp. iBook.
Hur ser det ut på plupp-fronten?

Någon som startat egen tillverkning??

1
Bevaka tråden