Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca Mail med Hotmailkonto (Outlookdito)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-11-22 22:14

Jag vill synca mapparna på mitt Hotmailkonto med Mail så att när jag raderar ett mejl i Mail vill jag att det ska försvinna från Hotmailkontot, men också kunna läsa i mapparna jag skapat i Hotmail. (PUH vilken mening???)

Är det möjligt och i så fall hur?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-22 23:36

Ja om du ställer in ditt hotmail konto i mail att vara IMAP
http://www.99mac.se/forum/t/305174-hotmail-li...

Du måste ta bort kontot och sen lägga till det för att det ska fungera.
Går inte att ändra redan ett befintligt konto n

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-11-23 23:10

Ok! Försökte radera alla konton i Mail för att börja om, men lyckades inte.

Hur göra? Har precis installerat Mavericks med Mail och jag har hunnit lägga in ett gmailkonto, men blir inte av med det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-23 23:40
Ursprungligen av ricnil:

Jag vill synca mapparna på mitt Hotmailkonto med Mail så att när jag raderar ett mejl i Mail vill jag att det ska försvinna från Hotmailkontot, men också kunna läsa i mapparna jag skapat i Hotmail. (PUH vilken mening???)

Är det möjligt och i så fall hur?

Du behöver inte radera det gamla POP-kontot först. Tvärtom är det då risk att du förlorar gamla mail som inte längre finns på servern utan bara på din dator. Du kan gå in i Mail > Inställningar > Konton och ta bort bocken för "Aktivera det här kontot" (då syns det inte längre i huvudfönstret, men de tidigare nedladdade mailen finns kvar om du bockar i igen) Alternativt tar du bort uppgifterna för POP-server för kontot så slutar du hämta mail enligt POP-protokollet.

Sedan väljer du att skapa ett nytt konto (plus-tecknet) och sedan "lägg till annat epostkonto..." och därefter får du troligen mata in en påhittad mailadress [email protected] först för att få fram möjligheten att ställa in allting manuellt där du kan välja kontotyp IMAP. Det beskrivs här:

How to set up Mac Mail to sync your Outlook.com account

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-23 23:46
Ursprungligen av ricnil:

Ok! Försökte radera alla konton i Mail för att börja om, men lyckades inte.

Hur göra? Har precis installerat Mavericks med Mail och jag har hunnit lägga in ett gmailkonto, men blir inte av med det.

Ja, för att radera ett mailkonto i Mavericks behöver du kanske istället gå in via Systeminställningar > Internetkonton.

För att lägga till hotmailkontot med IMAP den vägen gör du likadant som ovan, "Lägg till annat konto" och sedan en hittepå-adress först för att få fram de manuella inställningarna.

Senast redigerat 2013-11-23 23:57
  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-11-24 15:58

Tack för all hjälp!

Nu får jag med mig alla mina mappar från både gmail och hotmail till MavericksMail.
Läser jag i MM syncas det som läst i gmail och hotmail.
Dock fungerar inte syncningen när jag raderar i hotmail förrän jag stänger ner hotmail, medan den fungerar nästan omedelbart i gmail.

Börja bli snurrig av alla boxar som ska kryssas eller inte.

instruktionerna i bif fil var till stor hjälp när jag skapade och ställde in hotmailkontot.

Senast redigerat 2013-11-24 16:13
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-24 22:54

Håller man nere Alt när man har skrivit sin emailadress behöver man inte ange en hittepåadress.

1
Bevaka tråden