Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endast extern skärm på iMac?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-23 10:08

Jobbar med foto och extern skärm. Har väntat på den nya MBP modellen. Men det verkar vara en del problem med även den här modellen. Prestandamässigt tycker jag också den verkar ligga förhållandevis lågt. Tex max 16 GB RAM som ska räcka i tre år. Den nya Mac Pro modellen verkar intressant, men dyr. Har funderat på om det på iMac går att ansluta en extern skärm och stänga av den interna så att grafikkortet bara driver den externa skärmen. Alltså som på MBP. Någon som vet?

Senast redigerat 2013-11-23 12:55

Ja, det går.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-23 13:56
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja, det går.

Vad bra.

Tack så mycket.

Barba, hur stänger du av den interna skärmen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-23 17:22
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Barba, hur stänger du av den interna skärmen?

Ja, det kan ju vara bra att veta.

Är det inte command+alt+2? Alternativt command+alt+Fn+2 om man har "använd F1, F2 som vanligt knappar..."

Tyckte jag läste om det häromdagen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Barba, hur stänger du av den interna skärmen?

En enkel sökning som gav mig detta:
http://support.apple.com/kb/HT3131

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-24 15:18
Ursprungligen av barbapappa_86:

En enkel sökning som gav mig detta:
http://support.apple.com/kb/HT3131

Den länken nämner dock inget om iMac.

Clamshell mode funkar ju inte så bra på en iMac.

Jag såg att SwitchresX kan stänga av vilken skärm som helst, men jag undrade om du hade nåt speciellt sätt.

Ursprungligen av joakimo:

Den länken nämner dock inget om iMac.

Oj, blev visst lite fel

Då är saken värre. Enligt google ska det inte gå. Borde dock finnas någon app för det kan man tycka.

Eventuellt SwitchresX som sagt, fast jag har aldrig prövat det själv..

Citat:

SwitchResX includes a function to remove a display from the System's list of managed display. This means the display in question, once deactivated, will not be visible from the System or from any application. Only SwitchResX will be able to activate the display again.

Titta på sista delen av deras Faq. Med Mavericks kan det hända att det inte funkar helt hundra på grund av förändringar i Mission control.
http://www.madrau.com/support/faq/faq.html

Ät nudlar ett par månader, köp en MP och ha datorn i 5+ år! Då gråter du bara en gång... (För hur kul är det att ha en iMac med svart skärm och med en annan extern skärm bredvid?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-25 21:35
Ursprungligen av johan_tanying:

Ät nudlar ett par månader, köp en MP och ha datorn i 5+ år! Då gråter du bara en gång... (För hur kul är det att ha en iMac med svart skärm och med en annan extern skärm bredvid?)

Ja, det låter ju trots allt som det bästa.

1
Bevaka tråden