Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB SuperDrive funkar inte Mavericks

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte i somras en Apple USB SuperDrive egentligen avsedd för MacBook Air. Det hänger på att min interna brännare är kass. Sen jag nyinstallerade Maverick, vill inte den fungera. Datorn svarar inte eller rättare sagt hittar den inte. Vad gör jag? Hur får jag brännaren att fungera igen?

Vilka åtgärder har du testat?

Omstart av datorn?
Återställning av NVRAM/PRAM? Det kan ibland lösa en del konstiga problem.
Syns Superdriven i Skivverktyg?

Nej, den syns inte i Skivverktyg. Det är bara den interna som syns

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-04 12:25

Nu svarade du bara på den sista frågan...

Restet av NVRAM hjälpte inte. Jag anslöt den till min diagnos-dator (PC med Win XP) och den dök upp som maskinvara men den ville inte ta emot några skivor. Så jag har lämnat in den för service.

Det var inget fel på SuperDrive så då måste Apple ha släppt stödet för SuperDrive i Mavericks för min modell. Mycket märkligt! Ska jag behöva nedgradera till ML för att få det att funka?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-23 12:46
Ursprungligen av Christian S:

Det var inget fel på SuperDrive så då måste Apple ha släppt stödet för SuperDrive i Mavericks för min modell

Du har inte nämnt vad du har för dator...

MacBook Pro Intel Core 2 Duo

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-11-23 13:40

Tack! Det funkade

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-24 22:12

Så Apple har aktivt och medvetet sett till att den inte ska funka på andra Macdatorer? Hade jag bott i USA vore det dags för en stämning!

1
Bevaka tråden