Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekomendation på NAS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när jag beställt min Apple TV ska jag försöka hitta den optimala NAS:en.
Det viktigaste är att det finns en bra app till den för iPhone och iPad, för jag ska i första hand spegla innehållen på den till min Apple TV.
Har kollat på Lacie Cloudbox, WD My Cloud. Och Synology verkar populära.
1. Vad skulle ni rekomendera?
2. Kan man spara bilder från sin iPhone direkt till NAS:en, kanske direkt till ett speciellt album?

Synology. Punkt.

Det finns redan en jättebra tråd för den här frågan.

http://www.99mac.se/forum/t/245807-vilken-nas

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-21 16:29
Ursprungligen av barbapappa_86:

Synology. Punkt.

+1

Punkt.

Ursprungligen av zinned:

+1

Punkt.

Fråga (kolon)

Vilken av Synology's nya Nasar ska man välja? Om man främst ska ha denna som en media-/musikserver.

DS214play eller DS214+?

DS214play har snabbare processor och kan tydligen i realtid "rendera" filmer till iPrylar. DS214+ är tydligen bättre på "kodning" och "kryptering" enligt ett engelskt forum. Några inputs på dessa två från den ärade församlingen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-23 01:16
Ursprungligen av AndSveMan:

Fråga (kolon)

Vilken av Synology's nya Nasar ska man välja? Om man främst ska ha denna som en media-/musikserver.

DS214play eller DS214+?

DS214play har snabbare processor och kan tydligen i realtid "rendera" filmer till iPrylar. DS214+ är tydligen bättre på "kodning" och "kryptering" enligt ett engelskt forum. Några inputs på dessa två från den ärade församlingen?

Om du inte tvunget behöver prestandan för att kunna transcoda "On the fly" så hade jag kört med DS213j.

Köpte precis en fujitsu Celvin Q700 2x1Tb
Håller på installera den just nu. Så kan inte ge något utlåtande..
Men den ska i princip var en rebrandad qnap modell. Vet inte vilken dock.

1
Bevaka tråden