Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora FTP problem i OSX

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har stora FTP problem på min dator, en MacBookPro med just nu 10.9, men hade samma problem med tidigare 10.8.

Vad jag än gör i ex. Adobe Muse, CyberDuck eller Transmit så kopplar dessa upp via FTP fint mot min server men när jag skall flytta upp material så flyttar denna lite och sedan "hänger" det sig och blir en timeout.... om och om igen.

Har inte problem med något annat som uTorrent, Remote Desktop osv...

Någon som vet vad detta kan bero på?

Kolla med den som har hand om FTP-servern? Prova med en annan FTP-server?

Ursprungligen av keptang:

Kolla med den som har hand om FTP-servern? Prova med en annan FTP-server?

Samma med alla jag testat...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-20 21:23

Har du slagit på Passive mode?

Ursprungligen av kenjon:

Har du slagit på Passive mode?

Ja, Passive mode är på både i inställningar och i FTP program....

Det skulle vara intressant att se loggen från ett ftp-program. T.ex Filezilla har den mycket lättillgänglig, men den går också att fp fram i Transmit. Både kommandon och server-respons.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det skulle vara intressant att se loggen från ett ftp-program. T.ex Filezilla har den mycket lättillgänglig, men den går också att fp fram i Transmit. Både kommandon och server-respons.

Allt i loggen ser ok ut, datorn loggar in och allt syns utan problem ( har fiber 100/100 ) när jag nu försöker ladda upp går det bra med dom första filerna, och sedan stop, alltid samma, allt går bra i början sen stannar allt och blir timeout, vilken också är konstigt då denna kommer redan efter ca 30-40 sekunder efter att jag fått ett "stop".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-04 16:00

Nu gissar jag att detta problem är löst sedan länge – men fyller på med en lösning.

Jag hade ungefär samma problem som du freejack4051. Cyberduck slängde ut mig från servern när jag försökte överföra eller hämta hem filer. "Broken pipe". Provade Filezilla – som vägrade ens befatta sig med bägge servrarna jag ville åt. Knappt nåt hår kvar på huvudet provade jag gamla Fetch (en av de första ftp-klienterna). Och VIPS så rann alla filer snyggt och prydligt åt alla håll! Helknäppt. Men happy är jag!

1
Bevaka tråden