Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskriftsprogram. Nått som motsvarar Easy PhotoPrint EX (Canon)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-11-11 17:34

Äe ute efter ett liknande program som Easy PhotoPrint EX där man skriva från PDF, JPEG och välja ex flera A6 borderless på ett A4 papper.

Easy PhotoPrint fungerar bara med Canon skrivare och skriver inte ut PDF filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-12 09:08

Om du gör Print i programmet förhandsvisning kan du ju välja Layout och t.ex. 4 sidor per ark utan marginal (klicka på knappen "Visa detaljer").

Men du kanske behöver något utöver detta? Kan du beskriva vad?

  • Medlem
  • 2013-11-20 16:27

Vill kunna välja flertal bilder sen välja om dom ska skrivas ut ex 4st på en A4a.

Ursprungligen av geoab:

Vill kunna välja flertal bilder sen välja om dom ska skrivas ut ex 4st på en A4a.

Men det är ju precis vad pesc beskriver att Förhandsvisning kan göra. Har du provat med Förhandsvisning?

För att förtydliga. Det är ju inte bara att välja Layout, tyvärr. Åtminstone inte under 10.6.8 som jag kör. Så testa om detta uppfyller dina krav:

  1. Dra fyra bilder till Förhandsvisning (Preview). Helst likadana vad gäller orientering – stående eller liggande.

  2. Se till att sidomarginalen med tumnaglarna visas -> Markera de fyra bilderna.

  3. Arkiv -> Skriv ut markerade bilder.

  4. Välj rullgardinen Bilder per sida -> 4.

  5. Ställ in Pappersformat och Riktning efter behov. Skriv ut.

  6. Rinse and repeat

Skiter det sig kan du prova med att skriva ut till PDF och sedan skriva ut på papper från Acrobat (Förhandsvisning är ju inte världshistoriens mest konsekventa eller buggfria program under 10.6.8).

  • Medlem
  • 2013-11-20 17:13

Hur kommer det sig jag aldrig upptäckt den funktionen i Förhandsvisning..?

Det verkar som det jag söker finns där Tack för hjälpen!

Därför att det som sagt inte hjälper att välja the obvious, dvs Layout. Mer måste till = fail för Apple.

1
Bevaka tråden