Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple tar oskäligt betalt för extra lagring"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tillverkare av surfplattor, bland andra Apple och Google, anklagas nu av en brittisk konsumentorganisation för att ta oskäligt mycket extra för att utöka lagringsutrymmet i sina enheter.

Läs hela artikeln här

Det borde finnas ett fjärde alternativ: Ja, det är för dyrt men jag behöver utrymmet och betalar motvilligt.

Ursprungligen av pmarriott:

Det borde finnas ett fjärde alternativ: Ja, det är för dyrt men jag behöver utrymmet och betalar motvilligt.

Så sant, vi får räkna antal gilla på din kommentar till omröstningen

Det lustiga är att prisökningen är som störst (procentuellt sett) mellan 16GB och 32GB. Rent faktiskt är det samma prisskillnad i kronor och ören mellan 64 och 128 som mellan 16GB och 32GB. Men i det första fallet får du mer extraminne för 900 kronor än du totalt sett får i de tre mista modellerna...

Ett väldigt smart sätt att prissätta sina produkter där man maxar vinsten genom att ha störst marginal på den potentiellt mest säljande produkten. För vem vill ha den minsta - och den största är för dyr. Nä 32GB är lagom för mig.

Ursprungligen av martinator:

Det lustiga är att prisökningen är som störst (procentuellt sett) mellan 16GB och 32GB. Rent faktiskt är det samma prisskillnad i kronor och ören mellan 64 och 128 som mellan 16GB och 32GB. Men i det första fallet får du mer extraminne för 900 kronor än du totalt sett får i de tre mista modellerna...

Ett väldigt smart sätt att prissätta sina produkter där man maxar vinsten genom att ha störst marginal på den potentiellt mest säljande produkten. För vem vill ha den minsta - och den största är för dyr. Nä 32GB är lagom för mig.

Nja...Jag tror faktiskt att ipad air/mini wifi 16GB säljer bäst. Och marginalerna bör vara minst på denna enhet. Väljer du Cellular och/eller mer lagring ökar vinstmarginalerna markant.

1
Bevaka tråden