Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple börjar sälja Ipad Mini med Retinaskärm

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja man kan ju hoppas. TNT är det något som kör i sverige? Aldrig hört talas om.

TNT har kört Apples produkter i Sverige i åratal.

Aha, sist jag beställde direkt från Apple tror jag det var UPS? Vilket som är det sista gången jag beställer direkt från Apple, får produkterna snabbare från tex Dustin.

Denna väntan..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-19 13:02
Ursprungligen av _empty:

Ja man kan ju hoppas. TNT är det något som kör i sverige? Aldrig hört talas om.

Va, aldrig hört talas om?!

Ett av världens största transportföretag, över 160.000 anställda, omsätter ca 100 miljarder årligen och jobbar mot över 200 länder.

Konstigt, men nä. Aldrig sett deras bilar eller något. Får väl gå ut och kolla när dom väl kommer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-19 17:00

...och så kom denna!

Citat:

19 Nov 2013 13:05:00 Malmo Out For Delivery.

Glad blev man

En dryg timme senare får man detta :

Citat:

19 Nov 2013 14:22:10 Malmo Shipment Physically Released From Customs

Då satt jag som ett frågetecken...TNT har verkligen inte koll på sina statusuppdateringar. Då ringde jag dem och ville ha förklarat hur det verkligen låg till, avtalade samtidigt att chauffören skulle försöka komma mellan 12.30-13.30 imorgon samt ringa mig då om möjligt.

Sedan, för att göra saker o ting ännu konstigare så kom detta efter ytterligare 1,5 timme :

Citat:

19 Nov 2013 15:45:00 Malmo Shipment Delivered In Good Condition.

Wee

Ursprungligen av zinned:

...och så kom denna!

Glad blev man

En dryg timme senare får man detta :

Då satt jag som ett frågetecken...TNT har verkligen inte koll på sina statusuppdateringar. Då ringde jag dem och ville ha förklarat hur det verkligen låg till, avtalade samtidigt att chauffören skulle försöka komma mellan 12.30-13.30 imorgon samt ringa mig då om möjligt.

Sedan, för att göra saker o ting ännu konstigare så kom detta efter ytterligare 1,5 timme :

Wee

Härligt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-19 18:17
Ursprungligen av zinned:

..

19 Nov 2013 15:45:00 Malmo Shipment Delivered In Good Condition.

Wee

Hahaha den var fin vilken turgubbe du är som fick ditt exemplar in good condition tänk om det stått "Deliverered in Bad Gondition" då hade man satt kaffet i vrångstrupen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-19 21:40
Ursprungligen av cubeis:

Hahaha den var fin vilken turgubbe du är som fick ditt exemplar in good condition tänk om det stått "Deliverered in Bad Gondition" då hade man satt kaffet i vrångstrupen

Ja

*gulp*

Hm, tnt.com visar:

20 Nov 2013 10:09:16 Hong Kong Shipment In Transit.
19 Nov 2013 06:21:00 Hong Kong Shipment Received At Tnt Location
19 Nov 2013 04:22:00 Shenzhen Shipment In Transit.
19 Nov 2013 04:10:44 Shenzhen Shipment In Transit.
19 Nov 2013 03:12:27 Shenzhen Shipment Collected From Customer
18 Nov 2013 20:42:14 Malmo Shipment Physically Released From Customs
18 Nov 2013 20:28:32 Malmo Customs Clearance In Progress.

Och Apple har status: Leverans utskickad.

Någon som haft liknande och vet hur jag ska tolka?

Ursprungligen av _empty:

Hm, tnt.com visar:

20 Nov 2013 10:09:16 Hong Kong Shipment In Transit.
19 Nov 2013 06:21:00 Hong Kong Shipment Received At Tnt Location
19 Nov 2013 04:22:00 Shenzhen Shipment In Transit.
19 Nov 2013 04:10:44 Shenzhen Shipment In Transit.
19 Nov 2013 03:12:27 Shenzhen Shipment Collected From Customer
18 Nov 2013 20:42:14 Malmo Shipment Physically Released From Customs
18 Nov 2013 20:28:32 Malmo Customs Clearance In Progress.

Och Apple har status: Leverans utskickad.

Någon som haft liknande och vet hur jag ska tolka?

Apple har skickat den, och nu är den på väg. Senaste anhalten Hong-Kong.

Jo så hade jag med tolkat det, dock så ändrade dom statusen idag, och enligt fraktbolaget så fick dom den ju den 18:e. Aja ska sluta forska blir bara jobbigt, hehe.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-20 13:59
Ursprungligen av _empty:

Och Apple har status: Leverans utskickad.

Någon som haft liknande och vet hur jag ska tolka?

Vi har ju redan skrivit om detta när vi följde våra leveranser, har t o m för mig att du kommenterade det då. Har du glömt detta?

Apple berättar att den är skickad, med det menar de att den har lämnat dem för att påbörja sin resa till dig. Den har lämnat Shenzhen och ankommit till Hong Kong där den nu snart är på väg ifrån. Nästa steg kommer troligtvis vara Arnhem följt av Liege, sedan därifrån vidare upp till Sverige. När den väl har lämnat Liege så tar det bara en dag så har du den, lite beroende av när på dygnet den kommer till TNT i sverige.

  • Medlem
  • 2013-11-20 17:34

Skoj, ringde TNT och kollade varför mitt paket stått still i Örebro sedan igår morse och fick ungefär detta som svar:
"Vi kommer leverera paketet den 25:e eftersom vi inte får leverera tidigare för Apple."

Verkar bli att jag får leka med iOS simulator i helgen då istället för att kunna testa egenknåpade apps fysiskt på Ipaden...

Detta stämmer!

Väldigt konstigt att dom tvingas hålla på paketen, för att inte bryta avtalet med Apple.. Fick ej hämta själv heller!

  • Medlem
  • 2013-11-25 19:31
Ursprungligen av _empty:

Detta stämmer!

Väldigt konstigt att dom tvingas hålla på paketen, för att inte bryta avtalet med Apple.. Fick ej hämta själv heller!

Min ändrade status dagen efter och jag fick den i fredags ändå. Vet dock inte om det var för att jag var i kontakt med Apple angående dubbeldebiteringen på mitt visa och samtidigt bad dom kolla upp det där med leveransen från TNT.

Min ska komma imorgon. Får se om man lyckas tajma med dom då vanliga människor jobbar. Dom verkar ju tro folk sitter hemma och väntar på paket under dagarna.

  • Medlem
  • 2013-11-25 20:00

Det är fullt möjligt att ange sitt arbetes adress för leverans.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-25 20:00
Ursprungligen av _empty:

Min ska komma imorgon. Får se om man lyckas tajma med dom då vanliga människor jobbar. Dom verkar ju tro folk sitter hemma och väntar på paket under dagarna.

Inte troligt, de brukar komma mitt på dagarna. Ring TNT och byt leveransadress till ditt jobb, alternativt att du ber dem komma en viss tid. Det senare brukar inte vara populärt och absolut inget de garanterar.

Hej,

Rör mig massor i jobbet så går inte. Dock är tjejen hemma fram till 13 imorgon och jag är hemma efter 16.00! Så får hoppas på lite tur.

Förstår inte hur dessa företag funkar - Måste bli en jävla massa extra körningar? Frågade om dom kunde ringa och meddela typ när, men det gick inte alls.

Tack för hjälpen.

Bevaka tråden