Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första handkontrollen för Iphone redo

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples mobila operativsystem IOS 7 fick inbyggt stöd för handkontroller och nu är det dags för den första färdiga produkten, Moga Ace Power, som lanseras under morgondagen i USA.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples mobila operativsystem IOS 7 fick inbyggt stöd för handkontroller och nu är det dags för den första färdiga produkten, MOGA Ace Power, som lanseras under morgondagen i USA.

Läs hela artikeln här

Jag skulle vilja se någon som spelar på tunnelbanan/bussen och får ett telefonsamtal som man hastigt måste ta.

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag skulle vilja se någon som spelar på tunnelbanan/bussen och får ett telefonsamtal som man hastigt måste ta.

Haha, jag hoppas man sitter med hörlurar på sådana ställen och då är det ju inga problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-19 17:47
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Haha, jag hoppas man sitter med hörlurar på sådana ställen och då är det ju inga problem.

Det ställer en bra fråga… Var kopplar man in hörlurar med den där kontrollen?

Ursprungligen av Erik.dv:

Det ställer en bra fråga… Var kopplar man in hörlurar med den där kontrollen?

Enligt uppgift på toppen. Det syns här på bild från amerikanska Apple Store.

En annan grej jag lärt mig är att man skjuter ihop kontrollen när man inte spelar så tar den lite mindre plats.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-19 21:27

Headset med BlueTooth borde väl funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-20 11:36

Näste man till rakning!

Ursprungligen av Erik.dv:

Näste man till rakning!

Snabbt jobbat, här kommer en liten text om den också.

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-11-20 23:01

Ingalunda först

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples mobila operativsystem IOS 7 fick inbyggt stöd för handkontroller och nu är det dags för den första färdiga produkten, MOGA Ace Power, som lanseras under morgondagen i USA.

Läs hela artikeln här

Detta är ingalunda den första handkontrollen för iPhone. iCade Mobile har funnits på marknaden åtminstone sedan 2011 till iPhone 4.

Ursprungligen av Cohan:

Detta är ingalunda den första handkontrollen för iPhone. iCade Mobile har funnits på marknaden åtminstone sedan 2011 till iPhone 4.

Det är jag som är lite otydlig kanske. MOGA är den första som använder det nya inbyggda stödet för hårdvarukontroller i IOS 7. Det har funnits handkontroller tidigare, men inte med stöd i IOS och därför har de inte kunnat få brett stöd bland spel. Utvecklarna behövde tidigare göra anpassningar utifrån varje handkontroll de ville stöda om jag inte helt missförstått.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-21 08:59
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det är jag som är lite otydlig kanske. MOGA är den första som använder det nya inbyggda stödet för hårdvarukontroller i IOS 7. Det har funnits handkontroller tidigare, men inte med stöd i IOS och därför har de inte kunnat få brett stöd bland spel. Utvecklarna behövde tidigare göra anpassningar utifrån varje handkontroll de ville stöda om jag inte helt missförstått.

Exakt. Tidigare kontroller har varit mer "hack" än något annat. Det är en helt annan femma med inbyggt stöd.

Ingen analog ”pinne” att styra med?

1
Bevaka tråden