Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibooks och Itunes U uppdateras för IOS 7

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av lappen71:

Du får säga precis vad du vill men att gnälla på ett OS som man inte använder ger jag inte mycket för.
Jag har många åsikter om tex Linux men vad betyder för en van Linux användare när jag aldrig seriöst använt det.
Förstår du hur jag tänker?

Unable to comply

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-15 23:21
Ursprungligen av Mymac4ever:

Ja det var verkligen ett moget svar ?

Ursprungligen av BlackSmp:

Men du menade alltså ikonen, inte färgsättningen inne i appen som går i blått och grått.

Ikonen stör mig inte så mycket men jag kan förstå att man kallar den för grällt färgsatt till skillnad från själva appen.

Jag skulle säga båda. Färgen på ikonen är hemsk och de lite varmare färgerna i själva appen är borta. Jag blir stelfrusen av färgnyanserna i själva appen.

Den nya är mycket snyggare.

Ursprungligen av lappen71:

Ja det var verkligen ett moget svar ?

Kan väl kanske hålla med i att det är lite ologiskt att gnälla på nåt jag inte använder...än.

Jag var in på Grafit idag o bläddrade lite på iPads för att få ett bättre hum om hur det ser ut i iOS7. Det är många saker som är snygga o tydliga men samtidigt har jag väldigt svårt att acceptera det bländvita. Jag testade att invertera färgerna men det var definitivt ingen höjdare.

Tänkte uppgradera plattan när jag kom hem men sedan ångrade jag mig så jag är kvar i sista 6an än

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-11-19 12:45

Det enda jag stör mig på är att det under fliken "Toppförfattare" står "Betaltda" istället för Betalda...

Edit: Jag stör mig på en sak till: Att så otroligt många av böckerna på topplistan är sexrelaterade.

Ursprungligen av kajonas:

Det enda jag stör mig på är att det under fliken "Toppförfattare" står "Betaltda" istället för Betalda...

Kanske är Svensk-Ryska

Betalt Da

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-11-19 12:54
Ursprungligen av Mymac4ever:

Kanske är Svensk-Ryska

Betalt Da

Haha, "Men jag har ju inte betalt..?"

Ursprungligen av kajonas:

Det enda jag stör mig på är att det under fliken "Toppförfattare" står "Betaltda" istället för Betalda...

Edit: Jag stör mig på en sak till: Att så otroligt många av böckerna på topplistan är sexrelaterade.

Ajdå. Du får gå ut med en kampanj att folk ska sluta läsa snusk så att andra böcker får en chans på topplistan.

Jag antar att jag haft tur här då iom att jag älskar orange och vitt Vad som däremot är riktigt gräsligt (!) är den illgröna färgen på meddelande och samtals-ikonerna. Det är nog den största invändningen jag har mot iOS7, att dessa ikoner fullkomligen skriker åt mig så fort jag låser upp telefonen. Vitt, cleant och tunna linjer är däremot asschysst. Ja, Windows "började" med det, men sedan är också Windows 8 och Windows Phone det snyggaste som lämnat Redmont -må sedan vara att det förstås bara är kosmetika på en gris

Vad gäller topplistan så har jag aldrig förstått varför sådana funktioner överhuvudtaget skall inkluderas i en webbaffär. Vad har jag för nytta av att veta vad andra har köpt? Vad är det som säger att det andra gillar också tilltalar mig? Kan bara inte förstå det. (Givetvis inget Apple-specifikt problem.. precis alla envisas ju med denna feature.)

Bevaka tråden