Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man bort "nerladdningsprogressbaren" ???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Högst irriterande. Händer mig ibland att jag laddar ner en fil och så får man en sån däringa "progress-bar" under Downloads i Dock. När filen är helt nerladdad ska den försvinna, men ibland gör den inte det. Vägrar logga in/ut bara för detta, eller starta om. Hur fanken får jag bort den? Har raderat filerna jag laddade ner men den ligger där och flinar åt mig lik förbannat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-18 11:55

Jag har samma problem på en av mina Mavericks-burkar, men bryr mig inte så mycket om det eftersom jag har dockan dold mest för jämnan.

Så det är ingen unik bugg iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-18 13:47

Ett enklare sätt än att logga ut är ju att i terminalen skriva "killall Dock". Startar om dock endast. Händer mig ibland också för övrigt, men stör mig inte lika mycket som du gör

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-18 15:00
Ursprungligen av tooobe:

Ett enklare sätt än att logga ut är ju att i terminalen skriva "killall Dock". Startar om dock endast. Händer mig ibland också för övrigt, men stör mig inte lika mycket som du gör

...eller hålla nere Option, högerklicka på Finder-ikonen och välja "Starta om".

Ursprungligen av zinned:

...eller hålla nere Option, högerklicka på Finder-ikonen och välja "Starta om".

Har provat det. Hjälper inte.

Du kan testa att slänga några .plist som har med dockan att göra.

Ursprungligen av tooobe:

Ett enklare sätt än att logga ut är ju att i terminalen skriva "killall Dock". Startar om dock endast. Händer mig ibland också för övrigt, men stör mig inte lika mycket som du gör

Så är det.

Behövs inte raderas plister eller startas om Finder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-18 20:33
Ursprungligen av zinned:

...eller hålla nere Option, högerklicka på Finder-ikonen och välja "Starta om".

Eftersom Finder och Dock är olika processer ser jag inte hur att starta om Finder skulle hjälpa?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-18 21:17
Ursprungligen av tooobe:

Eftersom Finder och Dock är olika processer ser jag inte hur att starta om Finder skulle hjälpa?

Helt korrekt, det var jag som inte läste tillräckligt noga i inläggen.

1
Bevaka tråden