Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.9.1 börjar testas

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-16 08:41

13B27

Known Issues

- None

Focus Areas

- Mail

- Graphics Drivers
- VoiceOver

#nyhetstips

Ursprungligen av acke:

13B27

Known Issues

- None

Focus Areas

- Mail

- Graphics Drivers
- VoiceOver

#nyhetstips

Lustigt att de säger att det inte finns några kända fel, som patchen ska fixa, när Apples supportforum är översållat med problem av alla de slag

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-16 12:32

Det betyder att det inte finns några kända buggar kvar att fixa.

Men FaceTime buggen i Mac OS X 10.9 då?!

Den blev nyss fixad i iOS 7.0.4.

Jag hade även samma problem med FaceTime från OS X till OS X!!!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-17 20:07
Ursprungligen av The Real Viking:

Men FaceTime buggen i Mac OS X 10.9 då?!

Den blev nyss fixad i iOS 7.0.4.

Jag hade även samma problem med FaceTime från OS X till OS X!!!

Vilken bugg?

Är jag ensam om att hitta mina fönster halvt utanför skärmen och att messengers fönster och mailens fönster blir helt konstiga efter att datorn varit i vila ?

Ursprungligen av MalcomX:

Är jag ensam om att hitta mina fönster halvt utanför skärmen och att messengers fönster och mailens fönster blir helt konstiga efter att datorn varit i vila ?

Är du en utvecklare som kör 10.9.1, och ditt aktuella problem dök upp i 10.9.1? I så fall är det nog större chans att få svar i Apples utvecklarforum.

Men om din fråga inte gäller 10.9.1, så passar den nog bättre i en annan tråd.

Ursprungligen av lappen71:

Vilken bugg?

"Bug fixes and improvements, including a fix for an issue that causes FaceTime calls to fail for some users.

For information on the security content of this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT1222 "

Senast redigerat 2013-11-18 12:03
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-18 11:54
Ursprungligen av The Real Viking:

"Bug fixes and improvements, including a fix for an issue that causes FaceTime calls to fail for some users.

For information on the security content of this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT1222"

Länken fungerar inte.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-18 11:55
Ursprungligen av lappen71:

Länken fungerar inte.

Ta bort citattecknet i slutet, det hamnade felaktigt som en del av adressen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-11-18 12:10

Undrar vad som händer med WiFi sync som inte funkat ordentligt på över ett år....

Ny beta-version av 10.9.1 släpptes igår: 13B35

http://www.macrumors.com/2013/11/21/apple-see...

Citat:

- Improved support for Gmail in OS X Mail, and fixes for users with custom Gmail settings
- Improves the reliability of Smart Mailboxes and search in Mail
- Fixes an issue that prevented contact groups from working properly in Mail
- Resolves an issue that prevented VoiceOver from speaking sentences that contain emoji
- Updates Shared Links periodically when open in the Safari Sidebar
- Improves compatibility of the VPN server in OS X Server

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-22 21:29
Ursprungligen av Mymac4ever:

Lustigt att de säger att det inte finns några kända fel, som patchen ska fixa, när Apples supportforum är översållat med problem av alla de slag

Att det finns trådar på Apples forum betyder inte att det finns generella buggar.

Ursprungligen av json:

Undrar vad som händer med WiFi sync som inte funkat ordentligt på över ett år....

Den funkar inte på Windows heller.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-11-25 08:42
Ursprungligen av zappee:

Den funkar inte på Windows heller.

Nu blir det här lite OT men....
Har hittat en "workaround". Om jag går in i inställningar, allmänt, itunes wifi sync och ser till att ha den "panelen" synlig när jag sätter enheten i laddaren startar synken själv.... oftast.... så kanske iOS 7.1....

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ny beta-version av 10.9.1 släpptes igår: 13B35

http://www.macrumors.com/2013/11/21/apple-see...

Hoppas VPN delen fungerar bättre i nästa OS X Server version. Det gick inte för mig att skapa VPN förbindelse mellan iOS och OS X 10.9 server. Däremot gick det utmärkt att skapa VPN förbindelse mellan OS X 10.9 och OS X 10.9 server.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-25 22:44
Ursprungligen av json:

Nu blir det här lite OT men....
Har hittat en "workaround". Om jag går in i inställningar, allmänt, itunes wifi sync och ser till att ha den "panelen" synlig när jag sätter enheten i laddaren startar synken själv.... oftast.... så kanske iOS 7.1....

Tänkte på den automatiska delen.

Ny beta-version (13B40) släpptes i tisdags:
http://www.macrumors.com/2013/12/03/apple-see...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ny beta-version (13B40) släpptes i tisdags:
http://www.macrumors.com/2013/12/03/apple-see...

Är det fritt fram att mata in den uppdateringen själv eller skiter man i det blå skåpet allt vad som gäller garanti etc då ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-05 10:09
Ursprungligen av Stefan Willard:

Är det fritt fram att mata in den uppdateringen själv eller skiter man i det blå skåpet allt vad som gäller garanti etc då ?

Eller så väntar du en kort period på att uppdateringen släpps till allmänheten. Detta är inte långt bort då den nyligen släppts till Apples supportpersonal vilket borde antyda att den är färdig för release.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Är det fritt fram att mata in den uppdateringen själv eller skiter man i det blå skåpet allt vad som gäller garanti etc då ?

Beta-versionerna är bara tillgängliga för registrerade utvecklare.

Vi "vanliga dödliga" får vänta tills den färdiga versionen släpps.

Ursprungligen av joakimo:

Eller så väntar du en kort period på att uppdateringen släpps till allmänheten. Detta är inte långt bort då den nyligen släppts till Apples supportpersonal vilket borde antyda att den är färdig för release.

Sant kanske iofs får väl vänta ett tag till då. Man blir bara så ivrig jämt när det kommer updates.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Beta-versionerna är bara tillgängliga för registrerade utvecklare.

Vi "vanliga dödliga" får vänta tills den färdiga versionen släpps.

Lite som med iOS beta 7, dock körde jag den från beta 1 till GM och sen när första uppdateringen efter iOS 7 för allmänheten releasen kom så gick jag över till.

1
Bevaka tråden