Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan jag sälja en 13" MBP 2010 för?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade mac2sell men 2480:- verkar galet lite för en rätt OK burk. Vad säger ni?

2,4 GHz Core 2 Duo
8GB 1067 MHz DDR3
320GB HDD

Kollade du rätt? Eller så är det jag som kollar fel.
http://www.mac2sell.net/permalink/?id=13046af...

Så, 3200-3500 ungefär skulle jag säga om det finns någon som är villig att betala det.

Ursprungligen av keptang:

Kollade du rätt? Eller så är det jag som kollar fel.
http://www.mac2sell.net/permalink/?id=13046af...

Så, 3200-3500 ungefär skulle jag säga om det finns någon som är villig att betala det.

Bra! Då kollade jag fel Tack @keptang !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-11 11:58

Jag sålde min 13" MBP från 2009 med specen: 2.53GHz/8GB/500GB med ett slutkört batteri för 3800 kr via Blocket i helgen. Jag hade intressenter som ringde innan jag ens fått kvitto från Blocket att annonsen publicerats. Totalt hörde ca 10 personer av sig via mail, telefon och sms. Så du kan nog utan problem begära 4000 kr.

Ursprungligen av vanilj:

Jag sålde min 13" MBP från 2009 med specen: 2.53GHz/8GB/500GB med ett slutkört batteri för 3800 kr via Blocket i helgen. Jag hade intressenter som ringde innan jag ens fått kvitto från Blocket att annonsen publicerats. Totalt hörde ca 10 personer av sig via mail, telefon och sms. Så du kan nog utan problem begära 4000 kr.

Yes, girig som jag är så lade jag ut den för 4000:-

Får se om jag orkar lägga upp den här på forumet också..

Fattar inte varför vissa betalar sådana summor för äldre MacBooks. Får se vad jag får för min Macbook Unibody White 2010. 2000 hade jag hoppats iaf.

Ursprungligen av Gröngås:

Fattar inte varför vissa betalar sådana summor för äldre MacBooks. Får se vad jag får för min Macbook Unibody White 2010. 2000 hade jag hoppats iaf.

För att det är en bra dator?

Ursprungligen av barbapappa_86:

För att det är en bra dator?

Självklart är det en bra dator. Det förstår även jag. Men för min del är alltid anledningen till att jag köper en Macbook att jag skall kunna ha den i minst 3-4 år. Vilket är omöjligt om man köper begagnat. Modellen du nämnde är redan föråldrad, och den blir knappast mindre föråldrad med tiden. Hur som helst så handlar det väl om preferenser samt att mätta mun efter plånbok, är inte alla som har råd med en sprojlans ny och en hel del som inte orkar samla ihop slantarna först. Att en begagnad då är det enda alternativet förstår även jag, men då hade jag hellre valt ingenting alls tills jag har råd.

Ursprungligen av Gröngås:

Självklart är det en bra dator. Det förstår även jag. Men för min del är alltid anledningen till att jag köper en Macbook att jag skall kunna ha den i minst 3-4 år. Vilket är omöjligt om man köper begagnat. Modellen du nämnde är redan föråldrad, och den blir knappast mindre föråldrad med tiden. Hur som helst så handlar det väl om preferenser samt att mätta mun efter plånbok, är inte alla som har råd med en sprojlans ny och en hel del som inte orkar samla ihop slantarna först. Att en begagnad då är det enda alternativet förstår även jag, men då hade jag hellre valt ingenting alls tills jag har råd.

Beror på vad man använder den till. Använder man en sådan dator till främst surf, betala räkningar, plugg etc så håller en sådan dator lätt 3-4 år till. Alla sysslar inte med musikproduktion, bildredigering eller spel

Man köper väl en dator för sina behov, inte okända framtida behov?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-12 22:10

Jag köper för framtiden. Det hinner hända mycket i datorvärlden på 3-4 år...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Beror på vad man använder den till. Använder man en sådan dator till främst surf, betala räkningar, plugg etc så håller en sådan dator lätt 3-4 år till. Alla sysslar inte med musikproduktion, bildredigering eller spel

Man köper väl en dator för sina behov, inte okända framtida behov?

Rättelse. Många tror att dem varken vill syssla med bildredigering, musikproduktion eller spel, men märker sedan efterhand att de faktiskt vill och då tvingas de köpa ännu en dator. Jag köper likt mannen över mig alltid för nutid samt framtid. Sparar hellre ihop till vad jag veklingen vill ha och tror att jag kommer behöva än att slänga ut pengar på otaliga prylar som jag sedan tvingas byta ut. Jag kunde valt rMPB med 4gb ram och 128gb SSD det hade räkt nu, men inte om 1-2 år.

Ursprungligen av Gröngås:

Rättelse. Många tror att dem varken vill syssla med bildredigering, musikproduktion eller spel, men märker sedan efterhand att de faktiskt vill och då tvingas de köpa ännu en dator.

Tror inte att vi tänker på samma typ av person. Jag tänker främst på människor som är ca 50-60. Jag tror att det är osannolikt att dessa plockar upp detta i den åldern (fördom mot äldre, jag vet).

Ursprungligen av Gröngås:

Jag köper likt mannen över mig alltid för nutid samt framtid. Sparar hellre ihop till vad jag veklingen vill ha och tror att jag kommer behöva än att slänga ut pengar på otaliga prylar som jag sedan tvingas byta ut. Jag kunde valt rMPB med 4gb ram och 128gb SSD det hade räkt nu, men inte om 1-2 år.

Det är som sagt så du tänker i saken, ink mig själv. Min poäng är att det finns en hel del människor som inte tänker så och faktiskt har rätt bra argument för det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror inte att vi tänker på samma typ av person. Jag tänker främst på människor som är ca 50-60. Jag tror att det är osannolikt att dessa plockar upp detta i den åldern (fördom mot äldre, jag vet).

Det är som sagt så du tänker i saken, ink mig själv. Min poäng är att det finns en hel del människor som inte tänker så och faktiskt har rätt bra argument för det.

Tror faktiskt att mängden äldre som köper begagnade MacBooks är försvinnande liten. Man får inte glömma att människor i 50-60 års ådern är de som oftast har det bäst ställt ekonomiskt. Tror en bättre generalisering är att det oftast är yngre som köper begagnade MacBooks personer mellan 10-18 år, och där blir ofta följden att de inser att de hade behövt en bättre dator. I de fallen är det också ekonomin som oftast sätter stopp.

Ursprungligen av Gröngås:

Tror faktiskt att mängden äldre som köper begagnade MacBooks är försvinnande liten. Man får inte glömma att människor i 50-60 års ådern är de som oftast har det bäst ställt ekonomiskt. Tror en bättre generalisering är att det oftast är yngre som köper begagnade MacBooks personer mellan 10-18 år, och där blir ofta följden att de inser att de hade behövt en bättre dator. I de fallen är det också ekonomin som oftast sätter stopp.

Vi tycker olika Ingen av oss har någon form av statistik eller fakta så jag sätter punkt här.

sålde en liknande maskin på m-torget fick 3800:- för den (i toppskick och i originalförpackning) så det går att få ut hyfsade pengar för en 3 år gammal maskin

1
Bevaka tråden