Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera om Mac OS X utan apple id

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-16 18:44

Hur gör man om man vill installera om Mac OSX och ej har apple id för den Macbook Pro?
Det är grannens macbook Pro jag försöker fixa. Kan jag använda mitt eget apple id för att ominstallera på hennes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-16 19:55
Ursprungligen av HDBERG:

Hur gör man om man vill installera om Mac OSX och ej har apple id för den Macbook Pro?
Det är grannens macbook Pro jag försöker fixa. Kan jag använda mitt eget apple id för att ominstallera på hennes?

Har inte hon ett eget Apple-ID..!?

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-16 20:15
Ursprungligen av Torkel:

Har inte hon ett eget Apple-ID..!?

Jo, men med det köpte hon ej MacOSx . Det kom förinstallerat då hon köpte datorn via Blocket.

Du kan använda ditt Apple ID för att påbörja installationen. Vill grannen sedan använda sitt egent Apple ID så kan detta anges efter att installationen är klar.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-17 00:13
Ursprungligen av John A:

Du kan använda ditt Apple ID för att påbörja installationen. Vill grannen sedan använda sitt egent Apple ID så kan detta anges efter att installationen är klar.

ok, så då menar du att hennes apple-id knyts till den datorn?

Ursprungligen av HDBERG:

ok, så då menar du att hennes apple-id knyts till den datorn?

Vet inte riktigt vad som menas med att knyta ett Apple ID till en dator. När datorn startar första gången efter installationen kan hon ange sitt Apple ID och då kan hennes lokala konto på datorn ställas in att använda det för exempelvis iCloud, Mac App Store och andra Apple-tjänster. Så man kanske kan säga att hennes lokala konto knyts till hennes Apple ID. Datorn som sådan knyts inte till något Apple ID.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-17 00:52

Eller så låter du bara henne logga in med sitt AppleID på App Store på din eller någon annan Mac och där "köper" hon helt enkelt Mavericks gratis?

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-17 22:31
Ursprungligen av John A:

Vet inte riktigt vad som menas med att knyta ett Apple ID till en dator. När datorn startar första gången efter installationen kan hon ange sitt Apple ID och då kan hennes lokala konto på datorn ställas in att använda det för exempelvis iCloud, Mac App Store och andra Apple-tjänster. Så man kanske kan säga att hennes lokala konto knyts till hennes Apple ID. Datorn som sådan knyts inte till något Apple ID.

Tack för ditt svar

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-17 22:32
Ursprungligen av tooobe:

Eller så låter du bara henne logga in med sitt AppleID på App Store på din eller någon annan Mac och där "köper" hon helt enkelt Mavericks gratis?

Tack för ditt svar

1
Bevaka tråden