Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro fast i grå skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-15 14:28

Försöker kopiera filer från krånglande grannes Macbook Pro till min egen Pro. Kopplade ihop datorerna med Firewire kabel, höll nere T-tangenten vid start av krånglande dator. Den dök upp på min skärm som extern HD. När jag öppnade den för att leta efter filer att kopiera så fanns inga bara vissa mappar som inte visade något innehåll.
Vad gör gör jag för fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-15 14:36
Ursprungligen av HDBERG:

Försöker kopiera filer från krånglande grannes Macbook Pro till min egen Pro. Kopplade ihop datorerna med Firewire kabel, höll nere T-tangenten vid start av krånglande dator. Den dök upp på min skärm som extern HD. När jag öppnade den för att leta efter filer att kopiera så fanns inga bara vissa mappar som inte visade något innehåll.
Vad gör gör jag för fel?

Troligen inget fel alls. Det är nog så att disken i grannens maskin är riktigt dålig.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-15 14:53
Ursprungligen av Konrad:

Troligen inget fel alls. Det är nog så att disken i grannens maskin är riktigt dålig.

Tack för ditt svar, går det att formatera den när den är så dålig och till vilken nytta gör jag det då?

Ursprungligen av HDBERG:

Tack för ditt svar, går det att formatera den när den är så dålig och till vilken nytta gör jag det då?

Diskar är billiga, färskvara och lagrar viktig information. Mitt råd är att byta den vid minsta misstanke om att den så mycket som fått en fis på tvären.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2013-11-15 15:35
Ursprungligen av pmarriott:

Diskar är billiga, färskvara och lagrar viktig information. Mitt råd är att byta den vid minsta misstanke om att den så mycket som fått en fis på tvären.

Tack allihopa för ert engagemang och svar.

1
Bevaka tråden