Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt Mavericks buggigare än vista?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en hel hög problem med mitt nya Mavericks på mac mini 2011. Känns överlag väldigt ostabilt. Många program laggar och badbollen är allmänt förekommande. Safari känns segt.
Sen har jag problem med programfönster, som drar ihop sig till en remsa i högra hörnet efter viloläge. Därifrån går det varken att flytta eller dra ut så att jag är tvungen att avsluta programmet och starta upp igen.
Vidare funkar inte flikarna i finder trots att det är kryssat i inställningarna.

Nån som känner till problemen och har en fix?

När jag började läsa så tänkte jag på problem med RAM, funderar då på om problemet kom _direkt_ efter att du uppgraderade till Mavericks?

Annars kan du alltid testa att installera en combo-uppdatering om det finns tillgängligt. Reparera skrivrättigheterna vet jag inte riktigt om det hjälper.

Mitt Mavericks flyter på som det ska iaf.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-11-15 11:49

Jag hade samma problem med Finder. Alla fönster i en klump i ett hörn men det problemet löste sig med en Behörighetsreparation. I ditt fall skulle jag göra som Barbapappa rekommenderar. Installera om.

Ursprungligen av barbapappa_86:

...testa att installera en combo-uppdatering om det finns tillgängligt...

En combo-uppdatering är en uppdatering som består av samtliga föregående uppdateringar.

T.ex. 10.8.5 combo är en samling/hopslagning/kombination av 10.8.1-, 10.8.2-, 10.8.3-, 10.8.4- och 10.8.5-uppdateringarna.

Eftersom det inte ens har kommit någon 10.9.1 ännu, så är det helt omöjligt att det skulle finnas en combo-uppdatering till Mavericks. Den första combo-uppdateringen till Mavericks kommer inte förrän vi är uppe i 10.9.2.

Jag skulle rekommendera en nyinstallation av Mavericks över den gamla. Enkelt fixat genom en omstart med Kringla-R så man kommer in i recovery-läget. Givetvis det gamla vanliga med säkerhetskopiering först etc.

Det löste sig efterhand med uppdateringar och behörighetskontroll. Endast Förhandsvisning beter sig konstigt fortfarande.

1
Bevaka tråden