Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple börjar sälja Ipad Mini med Retinaskärm

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ipad Mini med Retinaskärm finns nu att beställa i Apple Store. Leveranstiden i den svenska butiken är satt till ungefär en vecka.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-12 10:30

Den som väntar på en iPad Mini med Retinadisplay, 128GB och 4G väntar alltid för länge.
26:e November, om jag har tur.

Suck!

  • Medlem
  • 2013-11-12 10:52

Ajajaj, det kostar på att vara tekniknörd! Den senaste månaden har varit förödande för plånboken.

Ursprungligen av Dalle:

Ajajaj, det kostar på att vara tekniknörd! Den senaste månaden har varit förödande för plånboken.

Ja, den här månaden är nog det värsta jag varit med om (som tekniknörd).
Ny iPhone, ny iPad, ny kamera (sony A7) och till råga på allt så kommer Playstation 4 i slutet av månaden.
Nä, jag köper inte allt det där

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-11-12 12:52

Har väntat på iPad mini med retina sen den första kom ut.
Problemet för mig nu dock är att jag inte vill byta upp från min iPad mini till retina, för ens det kommer jailbrteak :/
Den appen jag använder mest (XBMC) är jaibreak only, så det är bara att sitta och hoppas att det kommer något jailbreak snart.
Har dock inte bestämt om det möjligtvis blir en Air istället när det väl händer.
Har alltid gillat storleken på Mini, men nu är ju Air inte så värst stor heller.
First world problems.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-12 13:03

Måste klämma på den live och studera den lite innan köp, svårt att inte lägga en beställning men man får hålla sig helt enkelt

Rätt märklig val av dag för säljstart!

Ska beställa! Men är ambivalent om storleken. Med NAS + Dropbox + 4g kanske man inte är i behov av +32GB lagring? Eller är man onödigt snål? Min budget som student är inte vad den borde vara.

  • Medlem
  • 2013-11-12 13:51
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Rätt märklig val av dag för säljstart!

Ska beställa! Men är ambivalent om storleken. Med NAS + Dropbox + 4g kanske man inte är i behov av +32GB lagring? Eller är man onödigt snål? Min budget som student är inte vad den borde vara.

Datatrafiken i 4G-nätet är inte heller gratis. Långt ifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-12 13:51
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Rätt märklig val av dag för säljstart!

Ska beställa! Men är ambivalent om storleken. Med NAS + Dropbox + 4g kanske man inte är i behov av +32GB lagring? Eller är man onödigt snål? Min budget som student är inte vad den borde vara.

Se det såhär.
När du säljer den är det troligtvis bra att ha 128GB.


Ursprungligen av Dalle:

Datatrafiken i 4G-nätet är inte heller gratis. Långt ifrån.

Visst visst! Men å andra sidan är man ju mestadels uppkopplad på wifi-nät ändå...Jag skulle tro att jag till 90% av min vakna tid har wifi i min direkta närhet.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Visst visst! Men å andra sidan är man ju mestadels uppkopplad på wifi-nät ändå...Jag skulle tro att jag till 90% av min vakna tid har wifi i min direkta närhet.

Det är ju väldigt individuellt. I mitt fall så är mobildata avgörande för användbarheten för Ipad. Speciellt under sommartider i stugan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är ju väldigt individuellt. I mitt fall så är mobildata avgörande för användbarheten för Ipad. Speciellt under sommartider i stugan.

Okej. Du menar verkligen mobildata och inte data lagrat internt? För i sommarstugan kan man ju ha begränsad täckning vilket i så fall innebär att den interna lagring blir viktigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-12 17:13

Ipad min retina beställd, För mig är det inget snack att jag har mer nytta av den mindre än den större, Får se när man får den, verkar vara ca 3veckor lev tid o några dagar

Ursprungligen av Redaktionen:

Ipad Mini med Retinaskärm finns nu att beställa i Apple Store. Leveranstiden i den svenska butiken är satt till ungefär en vecka.

Läs hela artikeln här

Vilken färg tar ni?=)

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Okej. Du menar verkligen mobildata och inte data lagrat internt? För i sommarstugan kan man ju ha begränsad täckning vilket i så fall innebär att den interna lagring blir viktigare.

Jodå, jag har mycket väl koll på vad jag menar och avser

DEN kommer att sälja guld! Sanna mina ord.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-12 21:00
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vilken färg tar ni?=)

Vit.

Ursprungligen av Gordon67:

DEN kommer att sälja guld! Sanna mina ord.

Ingen som tror något annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-12 21:08
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vilken färg tar ni?=)

Rymdgrå blev det för mig, anti vit

Vet inte om man vågar köpa första omgången av minin då dom har problem med Sharp skärmen, blir att avvakta se om Samsung nappar på Apples invit, kanske till våren då man kommit till bukt med barnsjukdomarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-14 15:47

Så ja...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-14 23:41

Hämtade min i Täbybutiken i förmiddags. Bra skit.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-15 06:33
Ursprungligen av Nirre:

Hämtade min i Täbybutiken i förmiddags. Bra skit.

Vilken modell? Jag har kollat bokningssidan direkt när den öppnade både igår och idag (och med jämna mellanrum under dagen igår), men enligt den har de bara haft 16 GB Wifi inne. Antingen får de väldigt snåla leveranser, eller så är det nåt fel på bokningssaldot..

Olidlig väntan på min online-order!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-15 09:11
Ursprungligen av zinned:

Så ja...

Jag känner en enorm mängd klassisk svensk avundsjuka just nu.
Min 128 har inte rört sig ännu, och jag beställde drygt 30 minuter efter att butiken öppnade

Grattis då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-15 11:06
Ursprungligen av Vassius:

Vilken modell? Jag har kollat bokningssidan direkt när den öppnade både igår och idag (och med jämna mellanrum under dagen igår), men enligt den har de bara haft 16 GB Wifi inne. Antingen får de väldigt snåla leveranser, eller så är det nåt fel på bokningssaldot..

Olidlig väntan på min online-order!

Ja, det är 16 GB Wifi jag har köpt. Har märkt att jag inte har behov av större lagringsutrymme på iPad.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-15 11:42
Ursprungligen av Vassius:

Olidlig väntan på min online-order!

Förbereder leverans, tjoho!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-15 12:31
Ursprungligen av TNT:

15 Nov 2013 13:30:00 Hong Kong Connection Delay. Recovery Actions Underway.

Exakt vad ovanstående betyder vet jag inte men det har iaf inte kommit någon ny status på de senaste sex timmarna. Jag hoppas att det är orsakat av att den ligger på ett flyg till tyskland eller liknande.

  • Medlem
  • 2013-11-18 14:20

Har äntligen fått tummen ur och bestämt mig för en vit 32GB med 3/4G. Leverans: 2-6 Dec. Väntan är alltid så plågsam.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-18 14:25

Mitt paket nådde Arnhem Hub i förmiddags. Håller tummarna för att det når Stockholm imorn! TNT säger fredag, men så lång tid kan det väl inte ta från Nederländerna? Hong Kong till Arnhem tog två dagar, och då var det helg.

  • Medlem
  • 2013-11-18 14:28

Låter orimligt ja. Imorgon, eller max onsdag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-18 15:10
Ursprungligen av Vassius:

Mitt paket nådde Arnhem Hub i förmiddags. Håller tummarna för att det når Stockholm imorn! TNT säger fredag, men så lång tid kan det väl inte ta från Nederländerna? Hong Kong till Arnhem tog två dagar, och då var det helg.

Jag fick också status Arnhem i förmiddags vid 10-tiden, våra ligger väl i samma låda

Dock har jag leveransstatus 19:e och det är ju imorgon, tror inte det sker. De verkar ju ha schabblat en hel del för den låg ju i Hongkong i typ två dygn innan den nådde Arnhem. På den tiden kan man väl nästan flyga två varv runt jorden.

Å andra sidan vet jag att TNT inte tillhör eliten av fraktbolag numera.

Bevaka tråden