Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera iPhones på samma iTunes konto

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-14 17:03

Jag har en iPhone 4 och en iPad mini sedan länge. iPhone 4 är jaibreakad. Har nu fått en 4S och tänkte ha kvar min 4 som jobb och nödtelefon med annat SIM kort. 4S har iOS 7.0.3, så den får förbli icke JB tills jag vant mig, eller det kommer ut en (vilket kommer först? )

Kan jag synca in min nya 4S och dela telefon, kalender osv. Men att ha olika appar och kanske iPod avsnitt på de bägge enheterna? Precis som iPaden dyker upp som en separat enhet i iTunes, kommer 4S att göra det också?

Vill inte testa mig eftersom jag inte vill förlora JB på min gamla 4:a.

Ja.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-14 17:22

Tackar, väntar bara på att upplåsningen av 4S ska aktiveras nu.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-14 21:25

Fick just telefonen upplåst och pluggade in den till datorn, men den dyker inte ens upp i iTunes?

  • Medlem
  • 2013-11-14 22:09

Jag utvidgar frågeställningen lite...
Två personer har en varsin iPhone kopplade till ett varsitt Apple-id. Här krävs väl två olika iTunes? (Om de delar dator alltså)
Hur håller man annars reda på vilka appar som är köpt av vem osv?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-14 22:18

Nej samma person (jag) ska använda bägge telefonerna. Dela alla kontakter osv. men ha lite olika inställningar som grupper för telefonbok som jag kan använda i "Stör ej" sedan. Samma AppleID.

  • Medlem
  • 2013-11-14 22:33
Ursprungligen av Matsaki:

Nej samma person (jag) ska använda bägge telefonerna. Dela alla kontakter osv. men ha lite olika inställningar som grupper för telefonbok som jag kan använda i "Stör ej" sedan. Samma AppleID.

Sorry, skulle ha varit tydligare. Det där var en fråga för min egen del. Ett scenario.

  • Medlem
  • 2013-11-14 23:26

Jag väljer att förtydliga min fråga. Ber samtidigt om ursäkt för trådkapningen.

Nu kör bägge föräldrarna en varsin iPhone kopplat till ett var sitt Apple-ID så klart. Men de delar på samma konto på deras iMac. Hur gör man för att separera dem i iTunes? Eftersom alla appar etc är personliga beroende på vilka de har på respektive enhet.
Måste jag helt enkelt skapa en varsin profil åt dem i OS X och låta de synka mot ett var sitt iTunesbibliotek?
De kör Mavericks med senaste iTunes.

Sköt apparna från respektive enhet med samma AppleID i App Store.

Man behöver inte iTunes längre.
Förutom om man inte använder det till att synka media.

  • Medlem
  • 2013-11-14 23:43

Sant Keptang. Köra allt via iCloud alltså? Säkerhetskopiering, appar, rubbet. Men hur tusan gör man med musiken då? Den kan man väl köra från samma iTunes så länge det inte är DRM-skyddad musik?

Jo, kör allt via iCloud. Media får ni synka via iTunes.

1
Bevaka tråden