Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på vad man kan göra en långweekend med barn?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

Är det någon som har ett tips på vad man kan göra en långweekend (helst utanför Stockholmsområdet) med en flickvän och en femårig tjej inom den närmaste framtiden? Barnet är inte mitt och jag är inte heeeeelt säker på vad hon gillar förutom rosa saker med glitter. (Det ska bli en överraskning för båda så jag kan inte direkt fråga)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-13 10:57

Kolmården

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-13 11:54

TomTits Experiment i Södertälje. Bland det bästa jag gjort som barn!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2013-11-13 12:03
Ursprungligen av kenjon:

Kolmården

Stängt för säsongen.

Tropicariet lär väl vara öppet men då känns skansenakvariet mer eller mindre likvärdigt och på mycket kortare avstånd om man nu utgår från Sthlm.

Däremot skulle jag säga att Busfabriken i Norrköping som är norra Europas största lekland är väl värd en dagstripp från Stockholm om man har barn som gillar att klättra och leka. Oömma kläder för både vuxna och barn rekommenderas. Dagen kan avslutas med besök på Pizza Hut alldeles bredvid innan man ger sig tillbaka mot Sthlm.

ca 2h resa enkel väg, 3h lekland (kostar 120 kr/barn).

Edit: Långweekend var det ja. Bortse från mitt inlägg, jag tänkte mer på kenjons förslag.

Senast redigerat 2013-11-13 13:42

Jag skulle rekommendera Göteborg vi ska till jul på Liseberg om några veckor var där förra året och det var uppskattat av mina barn, och precis intill ligger ju universeum dock vet jag inte om där är öppet nu .
Sen kan man ju alltid shoppa i nordstan det ser min tonårsdotter framemot när vi är där
Komma iväg och bo på hotell är ju någon natt är ju rätt skönt och slippa vardagslunket.
Sen finns det säkert mängder med andra saker att hitta på som inte jag känner till.

Når man år fem år orkar man inte med allt för späckade dagar och framför allt behöver det inte vara så himla märkvärdigt. Kolmården, Furuvik, Skara sommarland etc är annars fina grejer när det är säsong, men iaf min 6,5-åriga kille är i princip lika uppskattande för små utflykter till spännande klättervänliga ställen, skattjakter, barnteater etc.

Uppsala kanske, med besök i Pelle Svanslös hus och Fyrishovs äventyrsbad?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-14 00:50
Citat:

Uppsala kanske, med besök i Pelle Svanslös hus och Fyrishovs äventyrsbad?

Pelle är f.n. en hemlös katt.

Ursprungligen av reboot81:

Pelle är f.n. en hemlös katt.

Jaha där ser man

Jag fick tips på detta av en kompis. Någon som varit där? http://www.tropical-islands.de/en/attractions...

Disneyland Paris

Eftersom du inte nämnde vad du har för budget...
Disneyland Paris slår säkert allt annat i Europa för en 5 åring...

Bon voyage!

Ursprungligen av Micke W:

Eftersom du inte nämnde vad du har för budget...
Disneyland Paris slår säkert allt annat i Europa för en 5 åring...

Bon voyage!

Men är det öppet nu? Är det inte kallt?

Brrr

Ursprungligen av primu[s]®:

Men är det öppet nu? Är det inte kallt?

Brrr

De har nog öppet året om tror jag.
http://www.disneylandparis.co.uk
För oss Norrlänningar är det rena sommaren i Paris året om

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2013-11-25 15:21

Skulle köra på Kolmården men det är kanske mest personlig preferens

1
Bevaka tråden