Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mavericks på imac 4.1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag köpte nyligen en imac som jag nu har bytt processor på. Ifrån core duo till core 2 duo (T7200). Detta för att klara kraven med 64-bitars processor till Mavericks. Även RAM-Minnet är uppdaterat till 2GB. Jag kan inte ta hem det ifrån appstore då det står det inte går till min dator. På något sätt måste jag lura Mavericks till att tro att min dator är nyare än den är. Någon som vet man skulle kunna göra detta?

Känner inte till något sätt. Sålde min Mac mini som jag uppgraderat till C2D när Lion kom av den anledningen. Din gamla burk ska ju faktiskt inte ens klara Mountain Lion eller ens Lion, så det blir nog ingen jättekul upplevelse ens om du lyckas.

Ursprungligen av Capeman:

Känner inte till något sätt. Sålde min Mac mini som jag uppgraderat till C2D när Lion kom av den anledningen. Din gamla burk ska ju faktiskt inte ens klara Mountain Lion eller ens Lion, så det blir nog ingen jättekul upplevelse ens om du lyckas.

Fast motsvarande med core 2 duo ska ju klara mountain lion, och nu har jag ju uppdaterat, så den borde klara det. Sen gör det inte så mycket om upplevelsen inte är den bästa, den kommer aldrig att vara min primära dator. Kanske inte är möjligt, men det vore kul om det gick

Ursprungligen av BaronOfSweden:

Fast motsvarande med core 2 duo ska ju klara mountain lion, och nu har jag ju uppdaterat, så den borde klara det. Sen gör det inte så mycket om upplevelsen inte är den bästa, den kommer aldrig att vara min primära dator. Kanske inte är möjligt, men det vore kul om det gick

Nej, det finns flera modeller med Core2Duo i från början som inte klarar Mountain Lion.

Ursprungligen av BaronOfSweden:

Fast motsvarande med core 2 duo ska ju klara mountain lion, och nu har jag ju uppdaterat, så den borde klara det. Sen gör det inte så mycket om upplevelsen inte är den bästa, den kommer aldrig att vara min primära dator. Kanske inte är möjligt, men det vore kul om det gick

Även om du har uppgraderat CPU så rapporterar datorn fortfarande samma modellnummer vilken slår blankt ut av installationsprogram.

Det är det du skall kringgå.

Ursprungligen av Borttaget:

Även om du har uppgraderat CPU så rapporterar datorn fortfarande samma modellnummer vilken slår blankt ut av installationsprogram.

Det är det du skall kringgå.

Modellnummer måste väl vara lätt att kringgå? Kan en hackintosh få modellnummer, så bör en äldre Mac kunna få det kan man tycka.

Senast redigerat 2018-07-23 09:56
Ursprungligen av barbapappa_86:

Modellnummer måste väl vara lätt att kringgå? Kan en hackintosh få modellnummer, så bör en äldre Mac kunna få det kan man tycka.

Självklart ingen omöjlighet.

Det finns säkerligen lösningar på nätet om man letar.

Pröva att installera i FireWire target disk mode, om du har en annan Mac med FireWire.

http://support.apple.com/kb/ht1661

1
Bevaka tråden